Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo zamierza ograniczyć zaangażowanie w firmy niezwiązane z jego podstawową działalnością.
– Projektem objęto 24 spółki, w tym zależne, stowarzyszone i mniejszościowe – mówi Dorota Gajewska, rzeczniczka koncernu.
Nie zdradza, o jakie firmy chodzi. Dodaje, że projekt jest na etapie analiz biznesowych. W ich ramach, dla spółek przeznaczonych do zbycia, ma zostać określona optymalna ścieżka sprzedaży. Z kolei dla firm, które pozostaną w grupie, wyznaczona będzie docelowa rola i model współpracy z grupą.
– W efekcie przeprowadzonych analiz zostaną opracowane rekomendacje dla poszczególnych spółek i harmonogramy wdrożenia wypracowanych rekomendacji – dodaje Gajewska.
Wśród firm przeznaczonych do sprzedaży od wielu lat jest Geovita mająca w Polsce 14 hoteli i ośrodków wypoczynkowych. Niedawno PGNiG otrzymało nawet ofertę zakupu, ale była ona niesatysfakcjonująca.