Reklama
Rozwiń
Reklama

Tania ropa obniża wycenę majątku polskich firm

Spółki prowadzące poszukiwania i wydobycie oraz działalność rafineryjną mogą tworzyć kolejne odpisy pomniejszające ich wyniki za ubiegły rok.

Publikacja: 15.02.2015 20:00

Spółki prowadzące poszukiwania i wydobycie oraz działalność rafineryjną mogą tworzyć kolejne odpisy

Spółki prowadzące poszukiwania i wydobycie oraz działalność rafineryjną mogą tworzyć kolejne odpisy pomniejszające ich wyniki za ubiegły rok.

Foto: Bloomberg

PGNiG, PKN Orlen i Grupa Lotos już ostrzegły rynek o niektórych planowanych odpisach aktualizacyjnych. W gazowniczym koncernie ich wartość wyniesie 627 mln zł. O taką kwotę pomniejszą one zyski PGNiG wypracowane w czwartym kwartale 2014 r. Przeszacowania były efektem spadających cen ropy i gazu, nowych obciążeń podatkowych i zmian w prawie geologicznym i górniczym oraz oczekiwanego poziomu produkcji surowców.

Za cały ubiegły rok odpis sięgający 5,36 mld zł zawiązał już PKN Orlen. W głównej mierze objął wartość litewskiej rafinerii w Możejkach. Wreszcie w Grupie Lotos odpisy sięgnęły 620 mln zł i dotyczyły głównie norweskiego złoża Yme.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Energetyka
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Energetyka
Premier powołał na stanowisko nową prezes Urzędu Regulacji Energetyki
Energetyka
Nowy sojusz energetyczny w rządzie? Apel o zwiększenie kompetencji resortu energii
Energetyka
Bloki gazowe i magazyny energii gwarancją stabilności systemu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Energetyka
Ile będą kosztować osłony chroniące przed podwyżkami cen ciepła? Minister podaje szacunki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama