Sieć stacji Bliska coraz bliżej zejścia z rynku

Orlen masowo wymienia szyldy ekonomicznych stacji na swoją sztandarową markę. Jeśli utrzyma tempo rebrandingu, najpóźniej za dwa lata Bliska przestanie istnieć.

Aktualizacja: 18.06.2015 05:17 Publikacja: 17.06.2015 21:00

Tania orlenowska marka Bliska powstała całkiem niedawno, bo w 2006 r.

Tania orlenowska marka Bliska powstała całkiem niedawno, bo w 2006 r.

Foto: Rzeczpospolita/Dariusz Majgier

PKN Orlen chce w tym roku zainwestować w stacje paliw około 225 mln zł. Część z tych pieniędzy przeznaczy na rebranding (zmianę marki) obiektów zlokalizowanych w Polsce. Placówki działające w segmencie ekonomicznym pod marką Bliska zmienią szyld na Orlen.

Na koniec pierwszego kwartału na rynku działało 199 stacji Bliska wobec 1761 wszystkich obiektów należących w kraju do płockiej grupy. – Zakładamy, że rebranding w tym roku obejmie kilkadziesiąt obiektów – informuje Marek Balawejder, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej PKN Orlen. To spowoduje dalszy drastyczny spadek liczby stacji Bliska.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Energetyka
Dziennikarz "Parkietu" i "Rzeczpospolitej" znów najlepszy
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Energetyka
Rozmowy ZE PAK z bankami z szansą na finał. Nadzieje inwestorów rosną
Energetyka
Rządowe wsparcie pomaga spółkom energetycznym
Energetyka
Bezpieczeństwo energetyczne w dobie transformacji. Debata na EKG
Energetyka
Rząd znalazł sposób, aby odratować Rafako. Są inwestorzy