Sieć stacji Bliska coraz bliżej zejścia z rynku

Orlen masowo wymienia szyldy ekonomicznych stacji na swoją sztandarową markę. Jeśli utrzyma tempo rebrandingu, najpóźniej za dwa lata Bliska przestanie istnieć.

Aktualizacja: 18.06.2015 05:17 Publikacja: 17.06.2015 21:00

Tania orlenowska marka Bliska powstała całkiem niedawno, bo w 2006 r.

Tania orlenowska marka Bliska powstała całkiem niedawno, bo w 2006 r.

Foto: Rzeczpospolita/Dariusz Majgier

PKN Orlen chce w tym roku zainwestować w stacje paliw około 225 mln zł. Część z tych pieniędzy przeznaczy na rebranding (zmianę marki) obiektów zlokalizowanych w Polsce. Placówki działające w segmencie ekonomicznym pod marką Bliska zmienią szyld na Orlen.

Na koniec pierwszego kwartału na rynku działało 199 stacji Bliska wobec 1761 wszystkich obiektów należących w kraju do płockiej grupy. – Zakładamy, że rebranding w tym roku obejmie kilkadziesiąt obiektów – informuje Marek Balawejder, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej PKN Orlen. To spowoduje dalszy drastyczny spadek liczby stacji Bliska.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Energetyka
Ile kosztuje węgiel w marcu 2025? Ceny w sklepie PGG, PKW i na składach
Energetyka
Prąd nad Bałtykiem podrożał po synchronizacji z Unią. Powodów jest kilka
Energetyka
Niemal 400 mld zł na inwestycje. Jest nowa strategia Orlenu
Energetyka
Transformacja energetyczna to walka o bezpieczeństwo kraju i przyszłość przemysłu
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Energetyka
Rosnące ceny energii zostaną przerzucone na spółki energetyczne? Jest zapowiedź
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń