Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 30.06.2025 05:08 Publikacja: 11.07.2022 21:43
Energy Observer 2 to prototyp wielozadaniowego statku towarowego zasilanego ciekłym wodorem, oferującego bardzo duże możliwości transportowe i znaczną autonomię
Foto: JB Epron Design / Kadeg Boucher
W ubiegłym tygodniu po ulicach Konina zaczął kursować pierwszy w Polsce autobus wodorowy wykorzystywany w komunikacji miejskiej. To Solaris Urbino 12 Hydrogen, który wkrótce ma pojawić się w kolejnych polskich miastach. Wnioski samorządów o dotacje z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej obejmują już ponad 100 autobusów napędzanych ogniwami paliwowymi, a rządowa strategia wodorowa zakłada eksploatację do 250 takich pojazdów przed 2025 r. Mogą okazać się bardziej perspektywiczne niż elektrobusy zasilane z baterii litowo-jonowych: mają większe zasięgi, nie wymagają rozbudowanej sieci ładowarek, przy tym tankowanie wodoru jest znacznie krótsze od ładowania baterii.
Uboga we własne złoża kopalin Unia nareszcie ma surowiec, który może zdecydować o przyszłości energetyki na świe...
Pierwsze własne instalacje wytwórcze mają już Orlen i Grupa Polsat Plus. Nad uruchomieniem produkcji zastawiają...
Są pierwsze reakcje Kremla na starania ekipy Donalda Trumpa o uruchomienie gazociągu Nord Stream 2. Rosyjscy ofi...
Wprowadzenie ram regulacyjnych dla funkcjonowania rynku wodoru w Polsce to cel projektu zmiany Prawa energetyczn...
Gaz-System zakończył zbieranie wstępnych informacji o planowanych punktach produkcji i poboru wodoru, realizowan...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas