Aktualizacja: 11.05.2025 17:54 Publikacja: 11.07.2022 21:43
Energy Observer 2 to prototyp wielozadaniowego statku towarowego zasilanego ciekłym wodorem, oferującego bardzo duże możliwości transportowe i znaczną autonomię
Foto: JB Epron Design / Kadeg Boucher
W ubiegłym tygodniu po ulicach Konina zaczął kursować pierwszy w Polsce autobus wodorowy wykorzystywany w komunikacji miejskiej. To Solaris Urbino 12 Hydrogen, który wkrótce ma pojawić się w kolejnych polskich miastach. Wnioski samorządów o dotacje z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej obejmują już ponad 100 autobusów napędzanych ogniwami paliwowymi, a rządowa strategia wodorowa zakłada eksploatację do 250 takich pojazdów przed 2025 r. Mogą okazać się bardziej perspektywiczne niż elektrobusy zasilane z baterii litowo-jonowych: mają większe zasięgi, nie wymagają rozbudowanej sieci ładowarek, przy tym tankowanie wodoru jest znacznie krótsze od ładowania baterii.
Pierwsze własne instalacje wytwórcze mają już Orlen i Grupa Polsat Plus. Nad uruchomieniem produkcji zastawiają...
Są pierwsze reakcje Kremla na starania ekipy Donalda Trumpa o uruchomienie gazociągu Nord Stream 2. Rosyjscy ofi...
Wprowadzenie ram regulacyjnych dla funkcjonowania rynku wodoru w Polsce to cel projektu zmiany Prawa energetyczn...
Gaz-System zakończył zbieranie wstępnych informacji o planowanych punktach produkcji i poboru wodoru, realizowan...
Unia Europejska stawia na wodór, ale pierwsza elektrownia wodorowa na Starym Kontynencie powstanie gdzie indziej...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas