Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 19.12.2024 04:54 Publikacja: 26.07.2024 11:56
Foto: Adobe Stock
- Gaz-System podjął się próby zebrania danych, by zobaczyć, jakie są plany przedsiębiorstw w zakresie produkcji, konsumpcji i magazynowania wodoru. Pytania, z którymi wyszliśmy do rynku, dotyczyły wodoru, który miałby być transportowany rurociągami do przesyłu czystego wodoru. Nie jest to więc cały obszar gospodarki wodorowej w Polsce. Wiele punktów produkcji i konsumpcji będzie przecież działało autonomicznie, wyspowo – mówiła podczas posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. Energii i Wodoru Anna Kośla, zastępca dyrektora w Pionie Transformacji Energetycznej Gaz-Systemu. - Na ten moment zakończyliśmy oficjalne zbieranie informacji, wkrótce będziemy je analizować – dodała.
Wprowadzenie ram regulacyjnych dla funkcjonowania rynku wodoru w Polsce to cel projektu zmiany Prawa energetycznego, który został w przyjęty przez rząd. Zakłada on powołanie operatora systemu przesyłowego dla wodoru.
Unia Europejska stawia na wodór, ale pierwsza elektrownia wodorowa na Starym Kontynencie powstanie gdzie indziej. Będzie gotowa już za trzy lata.
Orlen uruchomił w Poznaniu pierwszą ogólnodostępną, całodobową stację tankowania wodoru. Każdego dnia będzie tu mogło zatankować 25 autobusów. Zaopatrzyć się w paliwo wodorowe będą mogły również auta ciężarowe i osobowe.
W procesie elektrolizy będzie wytwarzanych 20 ton wodoru rocznie. Koncern liczy, że docelowo uda mu się doprowadzić do komercjalizacji obecnie testowanej technologii.
Unijna dotacja na budowę 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru w Polsce i instalacji do produkcji tego paliwa w Szczecinie sięga 62 mln euro. Do 2030 r. Orlen chce mieć ponad 100 tego typu stacji.
Nest Lease, to nowy gracz na polskim rynku leasingowym, będący częścią grupy Nest Bank. Firma powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie mikro i małych przedsiębiorców na elastyczne i nowoczesne rozwiązania finansowe. Dzięki zaawansowanej technologii i indywidualnemu podejściu, Nest Lease planuje w ciągu dwóch lat wejść do grona dziesięciu największych firm leasingowych w Polsce. W rozmowie z Lechem Stabiszewskim, pełniącym funkcję p.o. prezesa zarządu Nest Leasing S.A., przyglądamy się strategii i ofercie Spółki oraz trendom w branży leasingowej.
10 tys. firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw zdobędzie kompetencje w zakresie sztucznej inteligencji dzięki programowi „Umiejętności jutra: AI” przygotowanemu przez Google oraz Szkołę Główną Handlową w Warszawie.
Jaki jest obraz elektromobilności z różnych perspektyw. Rozmawiamy z dwoma przedstawicielami branży motoryzacyjnej: Marcinem Kwoką, dyrektorem zarządzającym Mercedes Benz Polska i Maciejem Mazurem, dyrektorem zarządzającym Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności.
Data Science umożliwia firmom wykorzystanie pełnego potencjału ich najcenniejszego zasobu korporacyjnego, czyli różnego rodzaju danych. Zaawansowana analityka wykorzystująca sztuczną inteligencję przyspiesza transformację biznesową, przekształcając dane w przydatne informacje, dzięki czemu pozwalają one na wzmocnienie innowacyjności i konkurencyjności firm.
Mercedes wprowadza rewolucyjne rozwiązania, które godzą potrzeby ludzi z wymaganiami chroniącymi planetę. Pierwszym modelem nowej generacji będzie Mercedes CLA, który pojawi się na rynku w wersji elektrycznej i hybrydowej już w 2025 roku.
Niepokojące jest to, że w Polsce, co pokazują badania, mamy duże przyzwolenie na niepłacenie alimentów. Przymykamy oko na niewywiązywanie się z tego obowiązku – mówi Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor, wiceprezes BIK.
Przed rynkiem duże infrastrukturalne zadania inwestycyjne. Trzeba je optymalnie rozplanować. Nie wpędzajmy się znów w kumulację – mówi Wojciech Trojanowski, członek zarządu Strabaga w Polsce.
Przemysł to ponad 20 proc. unijnej gospodarki, około 35 mln miejsc pracy i 80 proc. towarów eksportowych. Wyprowadzenie firm przemysłowych poza UE budzi więc uzasadnione obawy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas