Aktualizacja: 17.11.2024 12:42 Publikacja: 26.07.2024 11:56
Foto: Adobe Stock
- Gaz-System podjął się próby zebrania danych, by zobaczyć, jakie są plany przedsiębiorstw w zakresie produkcji, konsumpcji i magazynowania wodoru. Pytania, z którymi wyszliśmy do rynku, dotyczyły wodoru, który miałby być transportowany rurociągami do przesyłu czystego wodoru. Nie jest to więc cały obszar gospodarki wodorowej w Polsce. Wiele punktów produkcji i konsumpcji będzie przecież działało autonomicznie, wyspowo – mówiła podczas posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. Energii i Wodoru Anna Kośla, zastępca dyrektora w Pionie Transformacji Energetycznej Gaz-Systemu. - Na ten moment zakończyliśmy oficjalne zbieranie informacji, wkrótce będziemy je analizować – dodała.
Wprowadzenie ram regulacyjnych dla funkcjonowania rynku wodoru w Polsce to cel projektu zmiany Prawa energetycznego, który został w przyjęty przez rząd. Zakłada on powołanie operatora systemu przesyłowego dla wodoru.
Unia Europejska stawia na wodór, ale pierwsza elektrownia wodorowa na Starym Kontynencie powstanie gdzie indziej. Będzie gotowa już za trzy lata.
Orlen uruchomił w Poznaniu pierwszą ogólnodostępną, całodobową stację tankowania wodoru. Każdego dnia będzie tu mogło zatankować 25 autobusów. Zaopatrzyć się w paliwo wodorowe będą mogły również auta ciężarowe i osobowe.
W procesie elektrolizy będzie wytwarzanych 20 ton wodoru rocznie. Koncern liczy, że docelowo uda mu się doprowadzić do komercjalizacji obecnie testowanej technologii.
Samochód elektryczny znakomicie współpracuje z instalacją fotowoltaiczną, a uzupełnianie energii w akumulatorze przy pomocy domowych ładowarek jest nie tylko wygodne i tanie, ale też ekologiczne i przewidywalne.
Unijna dotacja na budowę 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru w Polsce i instalacji do produkcji tego paliwa w Szczecinie sięga 62 mln euro. Do 2030 r. Orlen chce mieć ponad 100 tego typu stacji.
Liczba audytorów badających spółki giełdowe się zmniejsza. W grze pozostają tylko firmy, które mogą skutecznie odpowiedzieć na wyzwania – podkreślają członkowie zarządu BDO dr Anna Bernaziuk, Edyta Kalińska i Tomasz Reiter.
W Polsce główną barierą ciągle hamującą rozwój innowacji jest brak współpracy i przepływu informacji między światami nauki i biznesu – mówi Witold M. Orłowski, główny doradca ekonomiczny PwC w Polsce, Akademia Finansów i Biznesu Vistula, Politechnika Warszawska.
Chociaż nowe, bardziej wymagające zasady raportowania niefinansowego obejmą na razie tylko duże spółki, to unijne regulacje muszą już uwzględniać również ich dostawcy z sektora MŚP.
Dlaczego konkurs poświęcony polskim mistrzom malarstwa jest bardzo dobrym narzędziem promowania edukacji oraz kreatywności - mówi Katarzyna Wasilewska, wiceprezeska Fundacji PGE
Samochód elektryczny znakomicie współpracuje z instalacją fotowoltaiczną, a uzupełnianie energii w akumulatorze przy pomocy domowych ładowarek jest nie tylko wygodne i tanie, ale też ekologiczne i przewidywalne.
To najgłupsze oszustwo ubezpieczeniowe w USA. Człowiek przebrany za niedźwiedzia zdewastował wnętrze Rolls-Royce'a i kilka dwa modele Mercedesa chcąc wyłudzić ubezpieczenie.
Bankowiec Piotr Karnkowski i znany w branży energetycznej prawnik Jerzy Kurella wygrali w konkursach na nowych członków zarządu LOTu. Obaj będą wiceprezesami polskiego przewoźnika.
Jastrzębska Spółka Węglowa przedstawiła szacunkowe wyniki finansowe za trzeci kwartał 2024 r. Spółka zanotowała stratę netto w wysokości 308,9 mln zł przy przychodach ze sprzedaży sięgających 2,69 mld zł. Jak wynika z szacunków także za 9 miesięcy tego roku spółka odnotowała stratę rzędu 6,37 mld zł.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas