Opłata emisyjna ma wejść w życie od przyszłego roku. Jej celem jest zasilenie Funduszu Niskoemisyjnego Transportu.
– Pytaniem jest, czy zostaną te pieniądze dobrze wykorzystane. Odpowiemy na nie jak już będzie funkcjonował Fundusz Niskoemisyjnego Transportu – mówił Mazur.
– W każdym razie taki fundusz jest niezbędny. Infrastruktura w Polsce nie będzie się rozwijała bez finansów – dodał.
Ministerstwo energii zapowiedziało, że do 2020 r. powstanie 6000 szybkich i 400 superszybkich punktów ładowania. – Do tego są potrzebne pieniądze. Wszędzie na świecie państwa muszą wpierw zainwestować w infrastrukturę – tłumaczył Mazur. – Będziemy patrzeć na ręce tym, którzy będą rozdawać te pieniądze – dodał.
Szacuje się, że fundusz zostanie łącznie zasilony 9 mld zł. – To nie będzie jedyny worek, z którego skorzysta elektromobilność. Jednak jest on największy i konieczny, żeby elektromobilność zaczęła się rozwijać – mówił gość.