Reklama
Rozwiń
Reklama

Miało być więcej, a jest mniej. Spada wydobycie węgla w Polsce

Wydobycie węgla kamiennego w Polsce – wbrew nadziejom rządzących – spadło o blisko 4 proc. do poziomu 53 mln ton w całym 2022 r. – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Jeszcze kilka miesięcy temu rząd przekonywał, że w obliczu embarga na rosyjski węgiel, wydobycie w kraju wzrośnie.

Publikacja: 25.01.2023 13:43

Miało być więcej, a jest mniej. Spada wydobycie węgla w Polsce

Foto: Bloomberg

Tempo spadku wydobycia byłoby jednak jeszcze większe gdyby nie plany największej spółki górniczej w Polsce, Polskiej Grupy Górniczej. Spółka przewidywała, że w czwartym kwartale do końca 2022 roku we wszystkich kopalniach uda się wydobyć 6 mln 264 tys. ton węgla. Produkcja miała wzrosnąć o 20 proc. (ponad 1 mln ton) w stosunku do wyników za trzeci kwartał. Wówczas od lipca do końca września tego roku kopalnie PGG wydobyły 5 mln 193 tys. ton węgla. W ujęciu całorocznym jest to jednak nadal spadek, a spowodowany długotrwałym trendem odchodzenia od węgla. Rok 2022 r. i zwiększone zapotrzebowanie na węgiel spowolnił jego tempo, ale – jak pokazują dane Głównego Urzędu Statystycznego – nie zatrzymał.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Węgiel
Jest nowy wiceminister odpowiedzialny za górnictwo. Będzie miał ręce pełne roboty
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Węgiel
Rząd przyjął kluczową ustawę górniczą. Pracownicy JSW objęci pomocą
Węgiel
JSW objęta ustawą górniczą. Pracownicy będą mogli skorzystać z osłon
Węgiel
Plan naprawczy ma przywrócić konkurencyjność JSW
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Węgiel
JSW zapowiada działania, które obniżą koszty
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama