Reklama
Rozwiń
Reklama

Polska nadal eksportuje węgiel, ale głównie koksujący

Polska, mimo braków krajowego surowca, nadal eksportuje węgiel energetyczny. Zgodnie z ostatnimi danymi Głównego Urzędu Statystycznego, do lipca tego roku Polska sprzedała za granicę 3,7 mln ton węgla, w tym przeznaczonego na produkcję energii i ciepła ok. 1,77 mln ton. Większość jednak to węgiel koksujący.

Publikacja: 16.09.2022 17:17

Polska nadal eksportuje węgiel, ale głównie koksujący

Foto: Adobe Stock

Zgodnie z danymi GUS opublikowanymi w czwartek 15 września, Polska od stycznia do lipca sprzedała za granicę blisko 3,7 mln ton węgla o łącznej wartości 4,4 mld zł. Jednak ok. 1,9 mln ton to rodzaj węgla zaliczanego jako węgiel koksujący na potrzeby przemysłu. Te blisko 2 mln ton surowca innego niż na potrzeby grzewcze pozwolił zarobić polskim eksporterom 3,2 mld zł.

To dane ujęte w zakładce GUS „węgiel, brykiety i inne paliwa stałe wytwarzane z węgla” (CN 2701). Zgodnie z klasyfikacją celną, do tego rodzaju węgla zalicza się także węgiel koksowy w tym sproszkowany. Polska jest największym w Europie producentem węgla koksującego, którzy służy branży hutniczej. Nie jest zaś przeznaczony na potrzeby produkcji energii elektrycznej i ciepła.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Węgiel
Jest nowy wiceminister odpowiedzialny za górnictwo. Będzie miał ręce pełne roboty
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Węgiel
Rząd przyjął kluczową ustawę górniczą. Pracownicy JSW objęci pomocą
Węgiel
JSW objęta ustawą górniczą. Pracownicy będą mogli skorzystać z osłon
Węgiel
Plan naprawczy ma przywrócić konkurencyjność JSW
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Węgiel
JSW zapowiada działania, które obniżą koszty
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama