#RZECZoBIZNESIE: Rafał Pasieka: Zostawiliśmy konkurencję w tyle

tv.rp.pl

Dzisiaj stacje paliw konkurują światem korzyści – mówi Rafał Pasieka, dyrektor wykonawczy ds. marketingu PKN Orlen, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Orlen jest na czele rankingu Rzeczpospolitej jako najcenniejsza polska marka. – Jesteśmy również na czele rankingów prowadzonych przez inne redakcje – mówił gość.

– Jako największa polska firma poszukujemy ciągle nowych kierunków i szans na rozwój, żeby nie oddawać tej palmy pierwszeństwa – dodał.

Pasieka zaznaczył, że istotna jest konsekwentna realizacja strategii, którą przyjęli. – To jest strategia trzech filarów. Po pierwsze budowanie wartości, po drugie ludzie, i po trzecie siła finansowa – wyliczył.

Podkreślił, że marka Orlen wyróżnia się wyjątkowym dopasowaniem, współbrzmienie formy i treści. – Na to od samego początku zwracają eksperci z branży – mówił. – Spośród tysiąca propozycji nazw, wybrana tą, która w sposób szczególny określa siłę, energię, moc, jakość i zaangażowanie największego producenta w branży paliwowej. Z drugiej strony pokazuje pozycję dominującą firmy, ale także polskie pochodzenie kapitału – dodał.

Gość wyjaśnił, że tym, czym dzisiaj konkurują stacje paliw to światy korzyści. – Świat korzyści w drodze i świat korzyści na co dzień – tłumaczył. – To jest wszystko to, co powoduje, że kierowca chce się zatrzymać na tej stacji, a nie innej. To jest bogata oferta sklepowa, gastronomiczna, sposób prowadzenia zaplecza. Dodałbym do tego bogatą ofertę programów lojalnościowych – mówił.

Pasieka zaznaczył, że poprzez eventy jak Verva Street Racing przybliża się markę klientowi w sposób namacalny. – On może niemalże dotknąć marki. Oceniam ten event jako najefektywniejszy sposób budowania trwałych relacji z naszymi klientami – stwierdził.

Według gościa klienci zwracają uwagę na relację pomiędzy ceną i jakością marki, która ten produkt reprezentuje. – Wszędzie tam, gdzie nie ma dysonansu pomiędzy parametrami ceny i jakości, lub jest on na korzyść klienta, to tam jest szansa na zrodzenie się i pozostanie lojalności – tłumaczył.

– Kilkanaście lat, od 2000 r., wystarczyło marce Orlen na to, żeby przetransformować swoją ofertę po to, żeby dzisiaj być liderem rynku. Dzisiaj to my wyznaczamy standardy, a kiedyś goniliśmy. Zostawiliśmy konkurencję w tyle i nieprędko, o ile w ogóle się spotkamy – podsumował Pasieka.

Mogą Ci się również spodobać

Wkrótce wyrok w sprawie cen za rosyjski gaz

Trybunał Arbitrażowy w Sztokholmie zamknął postępowanie dowodowe i określił na luty- marzec termin wydania ...

Polsko-chińskie porozumienia na razie bez energii z atomu

Gorącym tematem podczas wizyty prezydenta Andrzeja Dudy w Chinach stała się możliwa współpraca w ...

Arabski plan w zielonym kolorze

Władze Arabii Saudyjskiej przyjęły program reform, które mają zmniejszyć zależność królestwa od ropy. „Narodowy ...

Droższa energia na nowy rok

Kończą się negocjacje w sprawie cen energii. Do wtorku dowiemy się ile zapłacimy. Czasy, ...

Ekologiczna ofensywa Solorza

W energetycznej części biznesowego imperium Zygmunta Solorza ma dojść do zielonej rewolucji. Na początku ...

Jakie wsparcie dla elektrociepłowni po 2018 roku

Po wakacjach będą założenia dotyczące kształtu wsparcia dla bloków produkujących jednocześnie prąd i ciepło. ...