#RZECZoBIZNESIE: Rafał Pasieka: Zostawiliśmy konkurencję w tyle

tv.rp.pl

Dzisiaj stacje paliw konkurują światem korzyści – mówi Rafał Pasieka, dyrektor wykonawczy ds. marketingu PKN Orlen, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Orlen jest na czele rankingu Rzeczpospolitej jako najcenniejsza polska marka. – Jesteśmy również na czele rankingów prowadzonych przez inne redakcje – mówił gość.

– Jako największa polska firma poszukujemy ciągle nowych kierunków i szans na rozwój, żeby nie oddawać tej palmy pierwszeństwa – dodał.

Pasieka zaznaczył, że istotna jest konsekwentna realizacja strategii, którą przyjęli. – To jest strategia trzech filarów. Po pierwsze budowanie wartości, po drugie ludzie, i po trzecie siła finansowa – wyliczył.

Podkreślił, że marka Orlen wyróżnia się wyjątkowym dopasowaniem, współbrzmienie formy i treści. – Na to od samego początku zwracają eksperci z branży – mówił. – Spośród tysiąca propozycji nazw, wybrana tą, która w sposób szczególny określa siłę, energię, moc, jakość i zaangażowanie największego producenta w branży paliwowej. Z drugiej strony pokazuje pozycję dominującą firmy, ale także polskie pochodzenie kapitału – dodał.

Gość wyjaśnił, że tym, czym dzisiaj konkurują stacje paliw to światy korzyści. – Świat korzyści w drodze i świat korzyści na co dzień – tłumaczył. – To jest wszystko to, co powoduje, że kierowca chce się zatrzymać na tej stacji, a nie innej. To jest bogata oferta sklepowa, gastronomiczna, sposób prowadzenia zaplecza. Dodałbym do tego bogatą ofertę programów lojalnościowych – mówił.

Pasieka zaznaczył, że poprzez eventy jak Verva Street Racing przybliża się markę klientowi w sposób namacalny. – On może niemalże dotknąć marki. Oceniam ten event jako najefektywniejszy sposób budowania trwałych relacji z naszymi klientami – stwierdził.

Według gościa klienci zwracają uwagę na relację pomiędzy ceną i jakością marki, która ten produkt reprezentuje. – Wszędzie tam, gdzie nie ma dysonansu pomiędzy parametrami ceny i jakości, lub jest on na korzyść klienta, to tam jest szansa na zrodzenie się i pozostanie lojalności – tłumaczył.

– Kilkanaście lat, od 2000 r., wystarczyło marce Orlen na to, żeby przetransformować swoją ofertę po to, żeby dzisiaj być liderem rynku. Dzisiaj to my wyznaczamy standardy, a kiedyś goniliśmy. Zostawiliśmy konkurencję w tyle i nieprędko, o ile w ogóle się spotkamy – podsumował Pasieka.

Mogą Ci się również spodobać

Rządowy program kładzie nacisk na termomodernizację, dzięki której spadnie zapotrzebowanie na energię

Wysyp miliardów na walkę ze smogiem. Dotąd płaciliśmy zdrowiem

Zainteresowanie dotacją na wymianę systemu grzewczego i ocieplenie domu jest spore. Już złożono 12,5 ...

Produkcja żywności silnie oddziałowuje na środowisko naturalne poprzez zużycie wody i wykorzystywanie pestycydów. Dlatego marnowanie żywności jest nie tylko skandaliczne w obliczu głodu, ale i nieekologiczne

Throwing away food will contribute to a climate catastrophe

Food production entails emissions from agriculture, but also from processing, transport and packaging. Food ...

Ropa w USA wyceniana coraz niżej; Kanada dostarcza swój surowiec, OPEC ma spotkanie

Ceny ropy naftowej na giełdzie paliw w Nowym Jorku spadają kolejną sesję. To reakcja ...

Exxon odkrywa świat

Wielkie amerykańskie koncerny naftowe zaczynają eksportować ropę. Jako pierwszy w świat ruszył Exxon Mobil. ...

Sankcje nie zatrzymały ropy z Iranu

Pomimo amerykańskich ograniczeń, eksport ropy z Iranu rośnie. Zakupy zwiększyły kraje, którym Biały Dom ...

Polskie samorządy stawiają na smart city

Bycie smart musi być bezpośrednio skorelowane ze strategią miast i ich długookresową wizją – ...