Import paliwa jest konieczny, mimo że nieopłacalny

Dotyczy to zwłaszcza diesla. Gdyby jego cena na polskich stacjach odpowiadała kosztom zakupu i importu z Europy, wówczas powinna być o około 1 zł wyższa niż obecnie.

Aktualizacja: 03.10.2023 06:29 Publikacja: 03.10.2023 03:00

Orlen nieustanie zapewnia, że dysponuje odpowiednią ilością paliw płynnych, aby zaspokoić potrzeby k

Orlen nieustanie zapewnia, że dysponuje odpowiednią ilością paliw płynnych, aby zaspokoić potrzeby klientów. Jednocześnie apeluje o niekupowanie na zapas

Foto: AdobeStock

Obecnie stacje paliw w Polsce sprzedają olej napędowy i benzynę Pb 95 po średnich cenach wynoszących około 6 zł za litr. Oczywiście, w wielu miejscach są one tańsze i sięgają nawet 5,9 zł. To najniższe ceny w całej Europie.

Z danych e-petrol.pl wynika, że jeszcze w ubiegłym tygodniu w krajach ościennych za olej napędowy płacono średnio: 7,33 zł na Litwie, 7,54 zł w Czechach, 7,78 zł na Słowacji i 8,52 zł w Niemczech. Co ciekawe, na Litwie i w Czechach wszystkie rafinerie należą do Orlenu – a mimo to ceny nie są porównywalne z naszymi. I sytuacja ta na razie się nie zmieni.

Pozostało 87% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Paliwa
Orlen konsoliduje aktywa wydobywcze w Polsce
Paliwa
Fundusze łączą siły w Orlenie. Chcą mieć więcej do powiedzenia
Paliwa
Sztandarowy projekt Orlenu do piachu?
Paliwa
Orlen ma ogromny problem z Olefinami III
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Paliwa
Różne wizje rozwoju rynku paliw alternatywnych