Aktualizacja: 13.12.2024 13:34 Publikacja: 03.01.2023 10:34
Foto: Adobe Stock
Francuska firma inżynierska GTT (Gaztransport & Technigaz) ogłosiła koniec swoich biznesów w Rosji i z Rosją. Koncern zakończył współpracę z rosyjską stocznią Zwiezdą w ramach kontraktu na budowę 15 arktycznych gazowców-lodołamaczy.
„Od 8 stycznia 2023 roku umowa ze Zwiezdą zostanie zawieszona, a udział GTT w budowie dwóch najnowocześniejszych gazowców LNG będzie ograniczony do zapewnienia bezpieczeństwa projektu i integralności technologicznej zgodnie z obowiązującymi sankcjami międzynarodowymi” – czytamy na stronie internetowej firmy.
Rosja została zmuszona do zamknięcia części największej na świecie fabryki skroplonego gazu ziemnego w pobliżu arktycznego miasta Murmańsk. Pracownicy opuścili obiekt. Powodem jest brak klientów.
Austriacki koncern energetyczny OMV w trybie natychmiastowym rozwiązał długoterminowy kontrakt z Gazpromem. Powodem ma być łamanie umowy przez stronę rosyjską.
Bułgarskie władze oświadczyły, że zaprzestaną tranzytu rosyjskiego gazu rurociągiem Turecki Potok, bo Gazprom nie płaci za usługę. To efekt amerykańskich sankcji na Gazprombank. Rosjanie nie wiedzą jak teraz płacić za tranzyt.
Hurtowe ceny gazu w hubach surowcowych Holandii i Wielkiej Brytanii spadły w piątek w związku z prognozami łagodnej pogody i dużej podaży surowca na rynku. Dodatkowo na korzyść kupujących podziałała wymuszona sankcjami Białego Domu zmiana przez Kreml zasad płacenia za rosyjski gaz.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
W 2022 r. Polska miała stracić prawie 900 mln dol. wskutek źle skonstruowanej umowy na odbiór gazu z terminalu LNG Calcasieu Pass w USA. Prawdopodobnie polscy negocjatorzy nie rozumieli zasad rządzących międzynarodowymi kontraktami - pisze portal "Wysokie Napięcie". Orlen zaprzecza tak stawianej tezie.
Rosja została zmuszona do zamknięcia części największej na świecie fabryki skroplonego gazu ziemnego w pobliżu arktycznego miasta Murmańsk. Pracownicy opuścili obiekt. Powodem jest brak klientów.
W 2022 r. Polska miała stracić prawie 900 mln dol. wskutek źle skonstruowanej umowy na odbiór gazu z terminalu LNG Calcasieu Pass w USA. Prawdopodobnie polscy negocjatorzy nie rozumieli zasad rządzących międzynarodowymi kontraktami - pisze portal "Wysokie Napięcie". Orlen zaprzecza tak stawianej tezie.
W wyniku sankcji USA ustały prace w centrum budowy wielkotonażowych morskich konstrukcji Novateku w Biełokamionce – jedynym w Rosji zakładzie produkcji modułów dla instalacji LNG. Miał on zapewnić Rosji pozycję światowego lidera w eksporcie LNG.
Dostawy skroplonego gazu ziemnego z Rosji do Francji przekroczyły już w tym roku rekordowy poziom za cały 2022 rok. Głównym odbiorcą terminalu w Dunkierce jest dawna spółka zależna Gazpromu, znacjonalizowana przez niemiecki rząd.
Putina zgodził się, by koncern gazowy Novatek nie ujawniał informacji o swojej działalności. Powód jest znany. Nie było już nic do ujawnienia. Największa inwestycja gazowa Rosji - zakłady Arctic LNG 2 nie tylko wstrzymały produkcję gazu, ale i jego wydobycie.
Szefowa Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen w rozmowie telefonicznej z Donaldem Trumpem zaproponowała zastąpienie rosyjskiego gazu skroplonego (LNG) tańszym surowcem amerykańskim. Unia Europejska wciąż, za sprawą takich krajów jak Węgry czy Austria, kupuje w Rosji 15-20 proc. potrzebnego gazu.
Zakłady Arctic LNG 2 koncernu Novatek, wstrzymał produkcję. Rosjanie nie znaleźli klientów na produkowany gaz skroplony i nie mają go gdzie składować. To następstwo coraz większych amerykańskich sankcji.
Fiasko programu budowy wielkiej floty arktycznej, która miała uniezależnić Rosję od zachodnich portów i sankcji. Ogłaszane z pompą plany całorocznego Północnego Szlaku Morskiego spełzły na niczym. Z 70 statków klasy lodowej potrzebnych do końca dekady, powstanie najwyżej 16 sztuk.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas