Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 11.01.2016 19:06 Publikacja: 11.01.2016 19:06
Foto: Bloomberg
- Eksport na daleką zagranicę wyniósł 159,4 mld m3, czyli o 8 proc. więcej niż w 2014 r. To 11,8 mld m3 więcej co jest porównywalne z rocznymi dostawami do Francji (9,7 mld m3) czy Wielkiej Brytanii 11,1 mld m3 - wyliczył Miller.
Największy klient i sojusznik Gazpromu - Niemcy ustanowiły absolutny rekord kupując 45,3 mld m3 (+17.1 proc.) rosyjskiego gazu. Francuskie zakupy w Gazpromie wzrosły o 36,8 proc., włoskie o 12,6 proc., Austria zwiększyła import o 11,5 proc. a Wielka Brytania o 10,2 proc.. Oprócz wyspiarzy koncerny energetyczne z pozostałych krajów są partnerami Rosjan w projektach inwestycyjnych, m.in. Nord Steram-2 i lobbują za nimi w Brukseli. Choć Polska też zalicza się do kluczowych klientów Gazpromu, prezes Miller o zakupach PGNiG nie wspomniał. Podkreślił, że zakupy w Gazpromie rosną, bowiem spada własne wydobycie gazu na terenie Unii.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Elastyczne moce gazowe i magazyny energii mają zapewnić bezpieczne funkcjonowanie systemu opartego w coraz więks...
W tym miesiącu, po dyskusji z resortem finansów, chcemy mieć już wypracowane rozwiązanie dla ciepłownictwa. Chce...
Sektor dystrybucji energii będzie drugim co do wielkości nakładów inwestycyjnych obszarem działalności PGE Polsk...
Niemal 600 mld zł inwestycji planują polskie firmy energetyczne do 2035 r. Polska Grupa Energetyczna, chce wydać...
Obecnemu prezesowi Urzędu Regulacji Energetyki wygasła pięcioletnia kadencja w lipcu 2024 r. Mimo to Rafał Gawin...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas