Reklama

Zawyżone prognozy zużycia energii? Klienci dostają nowe prognozy

Coraz częściej media nagłaśniają przypadki zawyżonych prognoz zużycia energii. Do UOKiK skarg kierowano jednak niewiele. Konsekwencje dla firm także są niewielkie.

Publikacja: 13.08.2024 04:30

Coraz częściej media nagłaśniają przypadki zawyżonych prognoz zużycia energii

Coraz częściej media nagłaśniają przypadki zawyżonych prognoz zużycia energii

Foto: Adobe Stock

 Klienci spółek energetycznych otrzymują ostatnio nowe prognozy zużycia energii elektrycznej. Do części z nich trafiają przy tym dokumenty z prognozami zużycia znacznie wyższymi, niż wskazywałby wcześniejszy poziom zużycia. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dostrzega takie zjawisko, ale skarg od konsumentów nie odnotowuje zbyt wielu. W dużej mierze może to wynikać z niewiedzy klientów na temat przysługujących im praw.

UOKiK interweniował już w podobnych przypadkach, gdy chodziło np. o umowy ze stałą ceną i brak właściwej informacji dla konsumenta. Sprawy kończyły się zobowiązaniem firm do dostosowania się do zaleceń UOKiK – urząd nie wyciągał względem firm konsekwencji prawnych. Obecnie do UOKiK wpływają skargi klientów na zbyt wysokie naliczenia prognoz zużycia, jednak skala takich zgłoszeń „jest marginalna”. Jednak zdaniem naszych rozmówców w UOKiK sama skala zjawiska na rynku może być znacznie większa.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Elektroenergetyka
Kto nie będzie mógł wybudować nowych elektrowni gazowych? PGE stawia sprawę jasno
Elektroenergetyka
NIK uderza w były zarząd węglowej Ostrołęki i zapowiada wnioski do prokuratury
Elektroenergetyka
Chłodniejsza pogoda podnosi zużycie energii w Niemczech. Rośnie też emisja CO₂
Elektroenergetyka
Enea dodaje gazu w Kozienicach i Połańcu
Elektroenergetyka
Co dalej z Energą na giełdzie? Orlen zapyta ekspertów
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama