Aktualizacja: 14.02.2025 09:24 Publikacja: 12.04.2024 14:46
Foto: materiały prasowe
O blisko 2,5 proc. rosły na giełdzie akcje JSW w piątkowy poranek. W południe jednak już tylko niecały 1 proc. Wczoraj JSW odnotowała duże spadki na giełdzie, wynikające z opublikowania przez spółkę wyników za pierwszy kwartał 2024 r. Jak wynika z komunikatu, w tym okresie grupa odnotowała niższą produkcję i sprzedaż węgla w porównaniu do IV kw. 2023 r. i I kw. 2024 r., przy jednoczesnym wzroście produkcji i sprzedaży koksu. Spółka podała także dane dotyczące cen węgla energetycznego, który nie jest głównym produktem spółki – ale spadki robią wrażenie.
Polskimi złożami węgla koksującego, ale i co ciekawe energetycznego interesują się zagraniczni inwestorzy. Przykładem jest Silesian Coal International Group of Companies (SCIGC) z kapitałem amerykańskim, szwajcarskim i niemieckim. O możliwościach, ale i kosztach budowy nowych kopalń w Polsce mówi nam dr Krzysztof Wilgus, prezes SCIGC.
Spółka SCIGC nie kończy walki o złoże węgla koksującego. Po fiasku współpracy z SRK ma nowy plan i ofertę dla JSW.
Tego nie są już w stanie ukryć nawet reżimowe władze. Gubernator największego zagłębia górniczego Rosji zapowiada upadek przemysłu węglowego. To efekt wojny wywołanej przez Władimira Putina, która skutkowała zachodnimi sankcjami.
Na głównych, światowych rynkach węgla w styczniu notowano spadki cen węgla – wynika z opracowania Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP). Polski węgiel jest najtańszy od lipca 2022 r.
Były prezes Jastrzębskiej Spółki Węglowej Daniel O. oraz trzy inne osoby miały wyrządzić spółce szkodę w wysokości niemal 2 milionów złotych.
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sobie dopiero w przypadku awarii albo utraty zasięgu. Nie możemy wtedy dokonać przelewu ani wysłać ważnego maila, innym razem bezskutecznie dzwonimy na numer alarmowy w sytuacji zagrożenia życia. A mimo to, rozbudowa infrastruktury wciąż napotyka w Polsce na przeszkody.
18. Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego Mastercard OFF CAMERA odkrywa kolejne niespodzianki! W dniach 25.04 – 04.05.2025 roku w Krakowie możemy spodziewać się najlepszych niezależnych produkcji, znanych nazwisk, a także niezapomnianej atmosfery, którą z pewnością dostarczą dwie sekcje specjalne: „Tylko spokojnie” i „Chłopackie sprawy”, w których ani dobrego kina, ani wielkich twórców nie zabraknie.
Podmioty objęte obowiązkiem raportowania niefinansowego będą musiały pokazywać dane z całego łańcucha dostaw. To oznacza, że np. liczenie śladu węglowego będzie dotyczyło większości, jak nie wszystkich polskich firm – mówi Anna Link, dyrektorka zarządzająca Pionu Strategii i Rozwoju Bankowości MŚP i Korporacyjnej w Banku BNP Paribas.
Euro Styl z Grupy Dom Development realizuje kilka inwestycji premium w wyjątkowych lokalizacjach blisko centrum Gdańska. Utrzymane w industrialnym klimacie Doki powstają na postoczniowych terenach, gdzie rodzi się nowa, prestiżowa dzielnica Młode Miasto. Esencja i Jaskółcza to z kolei Dolne Miasto - historyczna część śródmieścia, którą okalają wody Motławy. Powstająca tam Esencja wyróżnia się piękną architekturą ze zdobioną elewacją o niespotykanych detalach. Z okien jej apartamentów mamy widoki na wody Nowej Motławy i panoramę Głównego Miasta. Z kolei Jaskółcza urzeka swoim eleganckim stylem nawiązującym do historycznej, kamienicznej zabudowy tego obszaru.
Honda, Nissan i Mitsubishi Motors oficjalnie poinformowały o zakończeniu rozmów o fuzji. Jak wynika ze wspólnego oświadczenia nie wykluczają jednak bliskiej współpracy w przyszłości.
Prawnicy i przedsiębiorcy w większości pozytywnie oceniają nową propozycję przepisów implementujących akt o sztucznej inteligencji, w tym wprowadzenie tzw. piaskownic regulacyjnych. Wątpliwości budzi jednak np. kwestia wszczęcia postępowania w razie stwierdzenia, że mogło dojść do naruszenia AI aktu lub ustawy.
Zgody na pomoc publiczną dla kopalń nadal nie ma, a ministerstwo przemysłu planuje zmiany w ustawie o górnictwie, które mogą przekierować strumień potrzebnych pieniędzy. Budzi to wątpliwości. Ważą się losy dotacji rzędu 42 mld zł do 2031 r.
Pociągi na szybkiej linii między Warszawą, Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem pojadą 320 km/h, a podróż do stolicy potrwa najwyżej 100 minut. Będzie nowa flota dla LOT, CPK ruszy w 2032 r. – mówi Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas