Na stacjach mocno spada sprzedaż paliw i kawy

Publikacja: 08.04.2020 18:28

W tym roku zapotrzebowanie na paliwa płynne w naszym kraju dość mocno rośnie

W tym roku zapotrzebowanie na paliwa płynne w naszym kraju dość mocno rośnie

Foto: W tym roku zapotrzebowanie na paliwa płynne w naszym kraju dość mocno rośnie

Koronawirus powoduje, że ruch osobowy i towarowy jest dziś dużo mniejszy niż miesiąc temu. To przyczynia się do drastycznego spadku obrotów i uderza w kondycję stacji.

Ubiegły rok był wyjątkowo udany dla krajowych stacji paliw. Według Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego sprzedały one łącznie 28 mld litrów benzyn, diesla i LPG za ok. 132 mld zł. Ponadto z tytułu podatku VAT, akcyzy, opłaty paliwowej zasiliły budżet państwa kwotą 65 mld zł. Ten rok już taki dobry nie będzie.
""

Paliwa nie powinny w najbliższym czasie drożeć

energia.rp.pl

Orlen, który ma największą w Polsce sieć, bo liczącą 1,8 tys. stacji, obserwuje sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i na bieżąco dostosowuje do niej swoje działania. – Wszystkie stacje pracują i mają zapewnione dostawy. Odnotowujemy obniżenie konsumpcji paliw zarówno w Polsce, jak i w pozostałych rynkach, na których działamy – twierdzi Joanna Zakrzewska, dyrektor biura komunikacji korporacyjnej Orlenu. Szczegółów nie podaje.
O ile spadły obroty stacji, nie podaje też Lotos, trzecia co do liczebności sieć (0,5 tys. obiektów). – Obecnie trudna sytuacja na świecie w związku z pandemią koronawirusa nie jest do końca przewidywalna, a okres spadku konsumpcji paliwa trudny do określenia. Trudno przewidywać, jak sytuacja będzie wyglądać w najbliższym czasie – podaje biuro prasowe Lotosu. Spółka obserwuje też spadek popytu na ofertę gastronomiczną i sklepową. To wynik ogólnie zmniejszonego ruchu na stacjach.
""

materiały prasowe

energia.rp.pl

Na koniec grudnia Unimot zarządzał w Polsce 50 stacjami działającymi pod marką Avia. Z kolei na Ukrainie ma ich dziś siedem. – W marcu spadek sprzedaży detalicznej paliw na stacjach Avia wyniósł ok. 20 proc. w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej – mówi Adam Sikorski, prezes Unimotu. Dodaje, że spadek sprzedaży pozapaliwowej charakteryzuje się większymi zniżkami niż sprzedaż samych paliw. Największe tąpnięcie obserwuje w ofercie gastronomicznej (kawa, hot dogi, świeże kanapki, gorące posiłki). Sprzedaż spada tu nawet o 90 proc.
Pozostało 100% artykułu
Surowce i Paliwa
Kreml pozywa Shell w Moskwie za opuszczenie Rosji
Materiał Promocyjny
Raport DISE: Biometan może wesprzeć zieloną transformację Polski
Surowce i Paliwa
Azoty zredukują koszty świadczeń pracowniczych
Surowce i Paliwa
Azoty będą importować coraz więcej amoniaku
Surowce i Paliwa
Przez wzrost cen gazu ucierpią biznesy nawozowe Azotów i Orlenu