PKN Orlen: 300 mln zł na modernizację i zakup taboru kolejowego do 2020 r.

Bloomberg

Spółki Orlen KolTrans i Euronaft Trzebinia, zarządzające taborem kolejowymi grupy PKN Orlen, rozpoczęły program inwestycyjny. Do 2020 r. wydatki na modernizację i zakup nowego taboru mogą wynieść 300 mln zł.

Program podzielony jest na etapy i dotyczy zarówno floty lokomotyw bocznicowych, jak i przewozowych obu spółek – poinformował w czwartek płocki koncern.

PKN Orlen zaznaczył, że rozpoczęty przez Orlen KolTrans i Euronaft Trzebinia program inwestycyjny, poza poprawą bezpieczeństwa i warunków pracy, pozwoli także na „znaczące zwiększenie dostępności technicznej i efektywności posiadanego taboru lokomotyw”.

Jak podkreślił PKN Orlen, obecnie Orlen KolTrans i Euronaft Trzebinia eksploatują ok. 50 lokomotyw stanowiących w większości ich własność. Według płockiego koncernu „program rozwoju dla taboru kolejowego na lata 2017-20 zakłada zakup lub modernizację ok. 22 lokomotyw, które zapewnią zwiększenie zdolności przewozowych logistyki kolejowej grupy kapitałowej Orlen w Polsce”.

„Plan odnowy floty obejmie również czeskie aktywa przewozowe koncernu – w Unipetrol Doprava” – zapowiedział PKN Orlen, który od 2005 r. posiada 62,99 proc. akcji koncernu Unipetrol w Czechach.

„Jestem przekonany, że nowa strategia pozwoli nam podnieść efektywność, jakość i bezpieczeństwo świadczonych usług. W pierwszej kolejności zdecydowaliśmy się zaadresować potrzeby naszych operacji bocznicowych, gdyż wymiana wyeksploatowanego sprzętu przyniesie najwięcej wartości dodanej dla łańcucha dostaw PKN Orlen” – powiedział prezes Orlen KolTrans Andrzej Raszewski, cytowany w komunikacie płockiego koncernu.

„Rozważając wiele opcji sprzętowych zdecydowaliśmy się postawić na polskiego dostawcę i polskie rozwiązanie, gdyż oprócz sprawdzonej konstrukcji gwarantuje to nam zdecydowanie lepsze wsparcie serwisowe, a także możliwość wykorzystania własnych warsztatów naprawczych” – dodał.

PKN Orlen wyjaśnił, iż zmodernizowane lokomotywy, oprócz wzmocnienia potencjału przewozowego grupy kapitałowej tej spółki, zapewnią komfortowe warunki pracy, głównie w zakresie niższej emisji hałasu. Ponadto, „w nowych kabinach zostaną również obniżone przedziały silnikowe, co znacząco poprawi widoczność, a tym samym będzie miało pozytywny wpływ na bezpieczeństwo prowadzonych manewrów”.

Jednocześnie PKN Orlen zwrócił uwagę, że bardzo istotnym efektem modernizacji taboru kolejowego będzie „zapewnienie pożądanych parametrów odnoszących się do ochrony środowiska”, zgodnie z dyrektywami Unii Europejskiej w zakresie emisji węglowodorów, tlenków azotu, węgla i cząstek stałych.

Mogą Ci się również spodobać

Ropy z Rosji będzie mniej

Rosji kończą się rozpoznane złoża ropy i będzie jej pompować już tylko mniej. Za ...

Gazprom chce robić z gazu… diamenty i hel

Rosjanie szukają nowych zastosowań dla gazu ziemnego. Ich plany zagrażają też polskich interesom. Koncern ...

RWE umacnia się na Węgrzech

Należąca do RWE węgierska grupa ELMŰ-ÉMÁSZ przejmuje klientów biznesowych i przemysłowych firmy TIGÁZ – ...

Słona wycena Ostrołęki

Opiewająca na 9,6 mld zł oferta Polimeksu zaskoczyła inwestorów. Na przełomie stycznia i lutego ...

PAK idzie na dietę

Przynajmniej 250 mln zł chce zaoszczędzić ZE PAK w wyniku realizacji planu poprawy efektywności. ...

Rosjanie masowo nie płacą Gazpromowi

Nikt nie ma takiego zadłużenia wobec Gazprom jak obywatele Federacji. Winni są rodzimemu dostawcy ...