PGNiG dostarczy paliwo do pojazdów ciężarowych

fot. Polskie LNG

Skroplony gaz ziemny będzie zasilał pierwszą i największą w Polsce flotę samochodów ciężarowych z silnikami napędzanymi LNG.

 

PGNiG Obrót Detaliczny, spółka z grupy PGNiG specjalizująca się w handlu błękitnym paliwem, sprzeda ponad 1 tys. ton LNG (skroplony gaz ziemny) do 27 samochodów ciężarowych, należących do firmy Bisek-Asfalt z Dolnego Śląska. Dostawy mają być realizowane do 30 czerwca przyszłego roku. – Skroplony gaz ziemny będzie zasilał pierwszą i największą w Polsce flotę pojazdów ciężarowych z silnikami napędzanymi LNG – twierdzi cytowany w komunikacie prasowym Maciej Woźniak, wiceprezes ds. handlowych PGNiG.

 

Maciej Woźniak, PGNiG

– Skroplony gaz ziemny będzie zasilał pierwszą i największą w Polsce flotę pojazdów ciężarowych z silnikami napędzanymi LNG – twierdzi cytowany w komunikacie prasowym Maciej Woźniak, wiceprezes ds. handlowych PGNiG.

Dostawy będą realizowane specjalistycznymi autocysternami kriogenicznych przystosowanych do przewozu surowca w temperaturze 160 st. C poniżej zera. Umowa przewiduje, że LNG zasili nie tylko pojazdy własne firmy Bisek-Asfalt. Stacja tankowania umożliwi także sprzedaż paliwa innym odbiorcom. – Planujemy dalsze inwestycje w ten obszar i sprzedaż LNG także klientom zewnętrznym, którzy zdecydują się na takie pojazdy – informuje Michał Bisek, prezes Bisek-Asfalt.

Transport surowca zajmie się zarówno firma Gas-Trading należąca do grupy PGNiG, jak Bisek-Asfalt, który będzie bezpośrednio odbierał go z terminala LNG w Świnoujściu. – Dostarczamy już gaz LNG do autobusów w Polsce, bunkrujemy nim statki, a dzięki ISO-kontenerom możemy transportować LNG drogami lądowymi, koleją lub szlakiem wodnym. Wejście w ciężki transport kołowy pokazuje, jak uniwersalnym paliwem jest LNG – twierdzi z kolei Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny.

 

CZYTAJ TAKŻE: PGNiG: pełne magazyny gazu

 

Koncern przekonuje, że gaz ziemny, jako paliwo do silników spalinowych, stanowi ekologiczną alternatywę dla silników napędzanych olejem napędowym, dominujących w transporcie ciężkim. Dzięki LNG następuje duża redukcja emisji dwutlenku węgla. Ponadto silniki zasilane gazem zapewniają niski poziom emisji zanieczyszczeń powietrza tlenkami azotu i cząstkami stałymi. Pojazdy na LNG zyskują coraz większą popularność także z powodów ekonomicznych. Dla przykładu w Niemczech mogą one poruszać się bezpłatnie po autostradach.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rozstrzygnięcia dla kogeneracji spodziewane jesienią

Polska Grupa Energetyczna chce wystartować z inwestycjami w ciepłownictwie. Czeka jednak na ustawę, która ...

Pożar w Kanadzie nie objął złóż Orlenu

Płocki koncern prewencyjnie zatrzymał część instalacji wydobywających ropę i gaz w Albercie. Jeśli wzrośnie ...

Hydroelektrownie modne, ale bez przyszłości

W Polsce nie ma warunków do tego, by elektrownie wodne były liczącym się źródłem ...

Kurtyka: Strategia energetyczna na dekady, a nie na kilka lat

Chcemy rozmawiać o wyborach energetycznych poza rytm 4 lat, jednej kadencji, bo te wybory ...

Spekulanci kontra OPEC

W 2018 r rynek rynek ropy czeka pięć wyzwań. Najtrudniejsze będzie utrzymanie stabilności cenowej. ...

Rząd nie chce węgla, który nie daje smogu?

Termomodernizację można zastąpić relatywnie niedrogim rozwiązaniem, które nie wymaga kosztownych inwestycji. Błękitnego węgla rząd ...