PGNiG dostarczy paliwo do pojazdów ciężarowych

fot. Polskie LNG

Skroplony gaz ziemny będzie zasilał pierwszą i największą w Polsce flotę samochodów ciężarowych z silnikami napędzanymi LNG.

 

PGNiG Obrót Detaliczny, spółka z grupy PGNiG specjalizująca się w handlu błękitnym paliwem, sprzeda ponad 1 tys. ton LNG (skroplony gaz ziemny) do 27 samochodów ciężarowych, należących do firmy Bisek-Asfalt z Dolnego Śląska. Dostawy mają być realizowane do 30 czerwca przyszłego roku. – Skroplony gaz ziemny będzie zasilał pierwszą i największą w Polsce flotę pojazdów ciężarowych z silnikami napędzanymi LNG – twierdzi cytowany w komunikacie prasowym Maciej Woźniak, wiceprezes ds. handlowych PGNiG.

 

Maciej Woźniak, PGNiG

– Skroplony gaz ziemny będzie zasilał pierwszą i największą w Polsce flotę pojazdów ciężarowych z silnikami napędzanymi LNG – twierdzi cytowany w komunikacie prasowym Maciej Woźniak, wiceprezes ds. handlowych PGNiG.

Dostawy będą realizowane specjalistycznymi autocysternami kriogenicznych przystosowanych do przewozu surowca w temperaturze 160 st. C poniżej zera. Umowa przewiduje, że LNG zasili nie tylko pojazdy własne firmy Bisek-Asfalt. Stacja tankowania umożliwi także sprzedaż paliwa innym odbiorcom. – Planujemy dalsze inwestycje w ten obszar i sprzedaż LNG także klientom zewnętrznym, którzy zdecydują się na takie pojazdy – informuje Michał Bisek, prezes Bisek-Asfalt.

Transport surowca zajmie się zarówno firma Gas-Trading należąca do grupy PGNiG, jak Bisek-Asfalt, który będzie bezpośrednio odbierał go z terminala LNG w Świnoujściu. – Dostarczamy już gaz LNG do autobusów w Polsce, bunkrujemy nim statki, a dzięki ISO-kontenerom możemy transportować LNG drogami lądowymi, koleją lub szlakiem wodnym. Wejście w ciężki transport kołowy pokazuje, jak uniwersalnym paliwem jest LNG – twierdzi z kolei Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny.

 

CZYTAJ TAKŻE: PGNiG: pełne magazyny gazu

 

Koncern przekonuje, że gaz ziemny, jako paliwo do silników spalinowych, stanowi ekologiczną alternatywę dla silników napędzanych olejem napędowym, dominujących w transporcie ciężkim. Dzięki LNG następuje duża redukcja emisji dwutlenku węgla. Ponadto silniki zasilane gazem zapewniają niski poziom emisji zanieczyszczeń powietrza tlenkami azotu i cząstkami stałymi. Pojazdy na LNG zyskują coraz większą popularność także z powodów ekonomicznych. Dla przykładu w Niemczech mogą one poruszać się bezpłatnie po autostradach.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Potrzeba mniej ropy

Tempo wzrostu popytu na ropę naftową spada. Zdaniem OPEC, kartelu producentów ropy, w 2016 ...

JSW otwarta na rozmowy o kolejnej kopalni

Przegląd najciekawszych newsów z branży energetycznej ::”Parkiet”: Połączenie Orlenu i Lotosu korzystne dla obu ...

Polska chce dogonić cel dla zielonej energii

Planowana nowelizacja ustawy o odnawialnych źródłach energii wywołuje w branży mieszane uczucia. Część ekspertów ...

LNG podbija świat

Rynek gazu skroplonego rośnie dużo szybciej aniżeli gazu rurociągowego. To właśnie LNG będzie paliwem ...

Budujmy swoje rury

W Unii Europejskiej trwa batalia o rozbudowę rurociągu Nord Stream. Rosjanie nie chcą, aby ...

OZE: skargi w Brukseli i pozwy w sądach

Inwestorzy decydujący się przystąpienie do tegorocznej testowej aukcji dla odnawialnych źródeł energii stąpają po ...