PGNiG dostarczy paliwo do pojazdów ciężarowych

fot. Polskie LNG

Skroplony gaz ziemny będzie zasilał pierwszą i największą w Polsce flotę samochodów ciężarowych z silnikami napędzanymi LNG.

 

PGNiG Obrót Detaliczny, spółka z grupy PGNiG specjalizująca się w handlu błękitnym paliwem, sprzeda ponad 1 tys. ton LNG (skroplony gaz ziemny) do 27 samochodów ciężarowych, należących do firmy Bisek-Asfalt z Dolnego Śląska. Dostawy mają być realizowane do 30 czerwca przyszłego roku. – Skroplony gaz ziemny będzie zasilał pierwszą i największą w Polsce flotę pojazdów ciężarowych z silnikami napędzanymi LNG – twierdzi cytowany w komunikacie prasowym Maciej Woźniak, wiceprezes ds. handlowych PGNiG.

 

Maciej Woźniak, PGNiG

– Skroplony gaz ziemny będzie zasilał pierwszą i największą w Polsce flotę pojazdów ciężarowych z silnikami napędzanymi LNG – twierdzi cytowany w komunikacie prasowym Maciej Woźniak, wiceprezes ds. handlowych PGNiG.

Dostawy będą realizowane specjalistycznymi autocysternami kriogenicznych przystosowanych do przewozu surowca w temperaturze 160 st. C poniżej zera. Umowa przewiduje, że LNG zasili nie tylko pojazdy własne firmy Bisek-Asfalt. Stacja tankowania umożliwi także sprzedaż paliwa innym odbiorcom. – Planujemy dalsze inwestycje w ten obszar i sprzedaż LNG także klientom zewnętrznym, którzy zdecydują się na takie pojazdy – informuje Michał Bisek, prezes Bisek-Asfalt.

Transport surowca zajmie się zarówno firma Gas-Trading należąca do grupy PGNiG, jak Bisek-Asfalt, który będzie bezpośrednio odbierał go z terminala LNG w Świnoujściu. – Dostarczamy już gaz LNG do autobusów w Polsce, bunkrujemy nim statki, a dzięki ISO-kontenerom możemy transportować LNG drogami lądowymi, koleją lub szlakiem wodnym. Wejście w ciężki transport kołowy pokazuje, jak uniwersalnym paliwem jest LNG – twierdzi z kolei Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny.

 

CZYTAJ TAKŻE: PGNiG: pełne magazyny gazu

 

Koncern przekonuje, że gaz ziemny, jako paliwo do silników spalinowych, stanowi ekologiczną alternatywę dla silników napędzanych olejem napędowym, dominujących w transporcie ciężkim. Dzięki LNG następuje duża redukcja emisji dwutlenku węgla. Ponadto silniki zasilane gazem zapewniają niski poziom emisji zanieczyszczeń powietrza tlenkami azotu i cząstkami stałymi. Pojazdy na LNG zyskują coraz większą popularność także z powodów ekonomicznych. Dla przykładu w Niemczech mogą one poruszać się bezpłatnie po autostradach.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wzrośnie liczba stacji z paliwami alternatywnymi

Więcej inwestycji w ładowarki do pojazdów elektrycznych oraz punkty tankowania gazu i wodoru. Spółki ...

Przemysł chce własnej energii. Jaka przyszłość czeka jej producentów?

Tzw. autogeneracja (budowa własnych źródeł energii przez przemysł) może ułatwić w Polsce dostęp do ...

Wakacje z tanim paliwem

Utrzymanie przez OPEC cięcia limitów wydobycia ropy naftowej już nie działa. Surowiec jest najtańszy ...

Bułgaria skręca ku Rosji

Bułgarski prezydent chce bezpośrednich, z ominięciem Ukrainy, dostaw gazu z Rosji, przez Morze Czarne. ...

Uniper zamyka do 2025 r. elektrownie węglowe

Grupa energetyczna Uniper zamierza zamknąć  w Niemczech w ciągu najbliższych 5 lat większość elektrowni ...

Pytania o górnictwo przyszłości

Przemysł czeka nieuchronna zmiana. Wyzwaniem jest płynne przejście przez nią lokalnej społeczności i całej ...