PGNiG dostarczy paliwo do pojazdów ciężarowych

fot. Polskie LNG

Skroplony gaz ziemny będzie zasilał pierwszą i największą w Polsce flotę samochodów ciężarowych z silnikami napędzanymi LNG.

 

PGNiG Obrót Detaliczny, spółka z grupy PGNiG specjalizująca się w handlu błękitnym paliwem, sprzeda ponad 1 tys. ton LNG (skroplony gaz ziemny) do 27 samochodów ciężarowych, należących do firmy Bisek-Asfalt z Dolnego Śląska. Dostawy mają być realizowane do 30 czerwca przyszłego roku. – Skroplony gaz ziemny będzie zasilał pierwszą i największą w Polsce flotę pojazdów ciężarowych z silnikami napędzanymi LNG – twierdzi cytowany w komunikacie prasowym Maciej Woźniak, wiceprezes ds. handlowych PGNiG.

 

Maciej Woźniak, PGNiG

– Skroplony gaz ziemny będzie zasilał pierwszą i największą w Polsce flotę pojazdów ciężarowych z silnikami napędzanymi LNG – twierdzi cytowany w komunikacie prasowym Maciej Woźniak, wiceprezes ds. handlowych PGNiG.

Dostawy będą realizowane specjalistycznymi autocysternami kriogenicznych przystosowanych do przewozu surowca w temperaturze 160 st. C poniżej zera. Umowa przewiduje, że LNG zasili nie tylko pojazdy własne firmy Bisek-Asfalt. Stacja tankowania umożliwi także sprzedaż paliwa innym odbiorcom. – Planujemy dalsze inwestycje w ten obszar i sprzedaż LNG także klientom zewnętrznym, którzy zdecydują się na takie pojazdy – informuje Michał Bisek, prezes Bisek-Asfalt.

Transport surowca zajmie się zarówno firma Gas-Trading należąca do grupy PGNiG, jak Bisek-Asfalt, który będzie bezpośrednio odbierał go z terminala LNG w Świnoujściu. – Dostarczamy już gaz LNG do autobusów w Polsce, bunkrujemy nim statki, a dzięki ISO-kontenerom możemy transportować LNG drogami lądowymi, koleją lub szlakiem wodnym. Wejście w ciężki transport kołowy pokazuje, jak uniwersalnym paliwem jest LNG – twierdzi z kolei Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny.

 

CZYTAJ TAKŻE: PGNiG: pełne magazyny gazu

 

Koncern przekonuje, że gaz ziemny, jako paliwo do silników spalinowych, stanowi ekologiczną alternatywę dla silników napędzanych olejem napędowym, dominujących w transporcie ciężkim. Dzięki LNG następuje duża redukcja emisji dwutlenku węgla. Ponadto silniki zasilane gazem zapewniają niski poziom emisji zanieczyszczeń powietrza tlenkami azotu i cząstkami stałymi. Pojazdy na LNG zyskują coraz większą popularność także z powodów ekonomicznych. Dla przykładu w Niemczech mogą one poruszać się bezpłatnie po autostradach.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Niemcy bez węgla za 19 lat

Od 2039 r w Niemczech nie będzie już można używać węgla. Przy czym nikt ...

Pandemia mocno zabolała JSW

Węglowa spółka nie planuje obniżania wynagrodzeń górnikom, ani przejmowania kopalń od PGG. Sama ma ...

Polska bez paliw z Białorusi

Rosjanie znaleźli źródło zanieczyszczenia swojej ropy transportowanej rurociągiem Przyjaźń. Do czasu poprawy jakości surowca Białoruś ...

Rynek mocy coraz bliżej

Nawet 7,45 mld zł możemy w pierwszym roku zapłacić za wsparcie wytwórców prądu – wynika ...

#RZECZoBIZNESIE: Wojciech Jakóbik: Nord Stream może zagrozić bezpieczeństwu krajów NATO

Kraje skandynawskie boją się, że Nord Stream, a także działania floty rosyjskiej mogą zaszkodzić ...

Milion ton niezgody w „Przyjaźni”

Polska oceniła wielkość brudnej ropy, która dotarła do nas rurociągiem Przyjaźń. Rosjanie nie zgadzają ...