Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na VII kosztuje na NYMEX w Nowym Jorku 67,63 USD, wyżej o 0,75 proc., po stracie w ciągu 3 poprzednich sesji ponad 7 proc.
Ropa Brent na ICE w dostawach na VIII wyceniana jest po 72,56 USD za baryłkę, wyżej o 1,00 proc.
Obawy na rynkach wzbudzają Chiny, największy importer ropy naftowej na świecie. Państwo Środka zmaga się z podtrzymaniem trwałego ożywienia gospodarki, co gwarantowałoby wysoki popyt na paliwa.
Czytaj więcej
Płocki koncern cały czas dużo zarabia na przerobie ropy naftowej. Szczególnie dobrze wygląda sytuacja w biznesie rafineryjnym. Minimalnie marże wzrosły też w petrochemii.
Wciąż nie odbudował się też po pandemii ruch lotniczy z Azji Południowo-Wschodniej, co wpływa na niższe zapotrzebowanie na paliwo lotnicze. Z danych OAF Aviation wynika, że przepustowość lotów międzynarodowych z Azji Południowo-Wschodniej w pierwszym tygodniu czerwca była o 41 proc. niższa niż w tym samym czasie w 2019 roku.