Tauron planuje zaproponować większe możliwości wspólnego rozwijania projektów, w tym większe wsparcie finansowe skierowane na rozwój konkretnej technologii. – Szczegóły nowego podejścia przedstawimy w środę 15 grudnia na specjalnej konferencji online, na którą już dziś zapraszamy energetyczne startupy – wyjaśnia Patryk Demski, wiceprezes zarządu Tauron Polska Energia ds. strategii i rozwoju.

Jednymi z kluczowych rozwiązań stanowiących przedmiot akceleracji i finalnie wdrożonych w Tauronie są właśnie oprogramowanie do zarządzania stacjami ładowania samochodów elektrycznych oraz udostępniona klientom aplikacja mobilna. – Pilotaże okazały się szczególnie ważnym źródłem doświadczeń w testowaniu rozwiązań także z obszaru obsługi klienta. Przykładem pracy nad innowacyjnym narzędziem był rozwój chatbota, który z powodzeniem wykorzystany był w pierwszych miesiącach pandemii SARS COV-2 w 2020 roku. Chatbot wspierał klientów podczas pierwszego kontaktu w sprawach dotyczących podpisywania i przepisywana umów oraz zakupu instalacji fotowoltaicznych. Okazywał się też pomocny w odnalezieniu interesujących treści na portalu tauron.pl – podaje Tauron.