Reklama

Pogłębia się monopolizacja polskiego rynku gazu

Mocno maleje liczba odbiorców zmieniających sprzedawcę gazu. Trudno, by było inaczej, skoro istotni gracze wycofali się z rynku.

Publikacja: 09.10.2023 03:00

Pogłębia się monopolizacja polskiego rynku gazu

Foto: Bloomberg

W II kwartale sprzedawcę gazu ziemnego zmieniło w Polsce tylko 1,2 tys. odbiorców, gdy w I kwartale 2,7 tys. W latach 2016–2020 umowy z nowymi sprzedawcami zawierało kwartalnie kilkanaście tysięcy odbiorców, ale w 2022 r. tylko 8,9 tys., 15 proc. tego, co w rekordowym 2017 r. W Polsce do sieci jest przyłączonych blisko 7 mln odbiorców gazu.

Unimot, który sprzedaje gaz poprzez Unimot System, Blue LNG oraz Unimot Energia i Gaz, uważa, że decydujący wpływ na sytuację mają regulacje. „Konsekwencją dotychczasowych działań ustawodawcy będzie postępująca monopolizacja rynku. Ograniczenie liczby sprzedawców gazu ograniczy również prawa konsumenta” – uważa Unimot.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Gaz
Gaz zabezpiecza hiszpańską energetykę po kwietniowym blackoucie
Gaz
Zła wiadomość dla Viktora Orbána. Rosyjski gaz może szybciej zniknąć z Unii
Gaz
Katar zagroził przerwaniem dostaw gazu LNG do Unii. Powodem Zielony Ład
Gaz
Gaz tanieje w Europie. Rynek nie wierzy w groźby Donalda Trumpa
Gaz
Ukraińcy wysadzili gazociąg zasilający rosyjską zbrojeniówkę
Reklama
Reklama