Pogłębia się monopolizacja polskiego rynku gazu

Mocno maleje liczba odbiorców zmieniających sprzedawcę gazu. Trudno, by było inaczej, skoro istotni gracze wycofali się z rynku.

Publikacja: 09.10.2023 03:00

Pogłębia się monopolizacja polskiego rynku gazu

Foto: Bloomberg

W II kwartale sprzedawcę gazu ziemnego zmieniło w Polsce tylko 1,2 tys. odbiorców, gdy w I kwartale 2,7 tys. W latach 2016–2020 umowy z nowymi sprzedawcami zawierało kwartalnie kilkanaście tysięcy odbiorców, ale w 2022 r. tylko 8,9 tys., 15 proc. tego, co w rekordowym 2017 r. W Polsce do sieci jest przyłączonych blisko 7 mln odbiorców gazu.

Unimot, który sprzedaje gaz poprzez Unimot System, Blue LNG oraz Unimot Energia i Gaz, uważa, że decydujący wpływ na sytuację mają regulacje. „Konsekwencją dotychczasowych działań ustawodawcy będzie postępująca monopolizacja rynku. Ograniczenie liczby sprzedawców gazu ograniczy również prawa konsumenta” – uważa Unimot.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Gaz
Przez większe wydobycie do transformacji
Gaz
Unimot wypłaci większą dywidendę niż przed rokiem. Jest zgoda rady nadzorczej
Gaz
Trump obniżył ceny gazu dla Europy. To dobry czas na zapełnienie magazynów
Gaz
Gazprom, czyli wszystko na sprzedaż. Gorzki koniec potęgi koncernu
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Gaz
Ukraina kupi dużo LNG z USA. Surowiec dotrze m.in. przez polski gazoport