19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 15.01.2025 18:12 Publikacja: 05.09.2022 16:38
Foto: Bloomberg
Niedawno media obiegły zdjęcia pokazujące rosyjski gaz puszczany z dymem na miejscu, w którym powinien trafić do gazociągu północnego. Niszczenie surowca, którego z przyczyn politycznych Gazprom nie dostarczył klientom z „nieprzyjaznych państw”, to nie tylko marnotrawstwo, zatruwanie środowiska, ale i sposób koncernu na pozbycie się nadmiaru gazu. I na razie innych sposobów na to Gazprom nie ma.
Koncern, pomimo że ogranicza wydobycie, nie ma już gdzie gromadzić surowca. 22 krajowe podziemne magazyny i 3 na terenie Białorusi są już zapełnione pod korek. Dostęp do magazynów na terenie Rosjanie utracili już w dniu napaści na Ukrainę.
Co najmniej 65 tankowców rosyjskiej floty cieni utknęło na redach portów, m.in. u wybrzeży Chin, Rosji i Singapuru, po nałożeniu przez USA sankcji na rosyjski sektor energetyczny. Eksperci spodziewają się wzrostu liczby unieruchomionych jednostek.
Stocznie Francji i Danii bez skrupułów zarabiają na serwisowaniu gazowców transportujących rosyjski LNG. Bez stoczni w UE rosyjskie gazowce nie byłyby w stanie zarabiać na wojnę Putina. Ten nieetyczny stoczniowy interes skończy się w marcu.
Ogromne straty koncernu, utrata najważniejszych i najbardziej zyskownych rynków i rosnące zadłużenie odcisną się na żyjącej w luksusie armii pracowników centrali Gazpromu. Efekt? 46 proc. kadry straci pracę.
Po uszkodzeniach kabli i gazociągów na dnie Bałtyku, tym razem nastąpiła awaria gazociągu w Morzu Kaspijskim, gdzie wydobywany jest azerski gaz, wysyłany m.in do Bułgarii i Serbii. Operator złoża - BP Azerbaijan przerwał dostawy.
Kiedy groźby wobec Ukrainy nie poskutkowały, premier Słowacji wystąpił do Gazpromu o wywiązanie się z umowy gazowej. Zgodnie z kontraktem, to na Rosjanach spoczywa obowiązek zapewnienia Słowacji zakupionego gazu.
Coraz więcej dużych, globalnych firm podkreśla, że preferują współpracę z dostawcami, którzy świadomie zarządzają swoją emisyjnością i podejmują działania w zakresie zrównoważonego rozwoju
Holenderski fundusz emerytalny ABP nie posiada już akcji Tesli. Zdaniem zarządzających tym funduszem to nie polityczne wypowiedzi Elona Muska sprawiły, że ABP pozbyło się akcji amerykańskiej firmy.
W Moskwie wprost demonstrują, że nie szanują przywódców państw europejskich i nie widzą na mapie Europy miejsca dla niepodległej Ukrainy. Układy chcą zawierać wyłącznie ze Stanami Zjednoczonymi. I Chinami.
Netflix i Amazon wydają już miliardy na prawa do transmisji sportowych – najważniejszej części biznesu nadawców telewizyjnych. To sposób na rzesze fanów i reklamodawców. Co na to władcy „szklanego ekranu”?
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Im większa bateria, tym większy zasięg. Cudów nie ma. W przypadku elektrycznych samochodów to jeden z kluczowych parametrów, który wpływa na przyjemność użytkowanie auta. W przypadku samochodów klasy wyższej i luksusowej nie ma kompromisów. Tutaj zasięg musi być duży. A ile to dużo?
Zakład od lat należący do niemieckiego koncernu BSH zostanie przeniesiony do nowej lokalizacji i powiększony. Będzie w nim pracować ponad tysiąc osób.
Najnowszy ranking niezależnej organizacji Consumer Reports potwierdza reputację Toyoty jako producenta bezawaryjnych samochodów. W pierwszej dziesiątce najnowszego zestawienia najbardziej niezawodnych modeli aż siedem samochodów to auta tego koncernu, a pierwsze miejsce zajęła Toyota RAV4.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas