Reklama

Gospodarka, głupcze - przegląd prasy

Najciekawsze newsy z branży energetycznej wybrała Magdalena Kozmana

Publikacja: 02.01.2012 10:01

:: "Gazeta Wyborcza": Gospodarka, głupcze: Energia i ekologia, czyli pogodzić ogień z wodą.

O ustawę o odnawialnych źródłach energii będzie się toczyła zawzięta walka. Jeśli farmy wiatrowe dostaną mniejsze wsparcie, to będą mniej opłacalne, będą więc powstawać w wolniejszym tempie niż dziś. A jeśli koncerny energetyczne zniechęcą się do biomasy, która zresztą jest droższa od węgla, to nasz cel - czyli 20 proc. energii z odnawialnych źródeł -

będzie bardzo trudno wypełnić.

:: "Puls Biznesu": Biopaliwa reanimowane.

Akwawit-Polmos i Wratislavia Bio — spółki biopaliwowe Aleksandra Gudzowatego nie są już na sprzedaż. Grzegorz Ślak, pionier rynku biopaliw, były prezes rafinerii Trzebinia i Skotanu, pokieruje firmami Gudzowatego.

Reklama
Reklama

Chce je wyprowadzić na prostą.

:: "Dziennik Gazeta Prawna": Energetyka goni uciekające łupki.

Koncerny energetyczne zainwestują w poszukiwania gazu łupkowego. Jeszcze w styczniu ruszą rozmowy Tauronu z PGNiG. Niewykluczone, że na łupki postawi także Energa i PGE.

(wydanie papierowe)

:: "Gazeta Wyborcza": Gospodarka, głupcze: Energia i ekologia, czyli pogodzić ogień z wodą.

O ustawę o odnawialnych źródłach energii będzie się toczyła zawzięta walka. Jeśli farmy wiatrowe dostaną mniejsze wsparcie, to będą mniej opłacalne, będą więc powstawać w wolniejszym tempie niż dziś. A jeśli koncerny energetyczne zniechęcą się do biomasy, która zresztą jest droższa od węgla, to nasz cel - czyli 20 proc. energii z odnawialnych źródeł -

Reklama
Energetyka
Premier powołał na stanowisko nową prezes Urzędu Regulacji Energetyki
Energetyka
Nowy sojusz energetyczny w rządzie? Apel o zwiększenie kompetencji resortu energii
Energetyka
Bloki gazowe i magazyny energii gwarancją stabilności systemu
Energetyka
Ile będą kosztować osłony chroniące przed podwyżkami cen ciepła? Minister podaje szacunki
Energetyka
Nowoczesna energetyka potrzebuje inteligentnych sieci dystrybucyjnych
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama