Co Polak wie o OZE

Przegląd najciekawszych newsy z branży energetycznej.

Publikacja: 06.12.2013 09:14

::"Puls Biznesu": IEO krytykuje projekt ustawy o OZE.

Instytut Energetyki Odnawialnej (IEO) w swojej opinii na temat ostatniego projektu ustawy o OZE wnioskuje o zaprzestanie prac nad ostatnią propozycją resortu gospodarki i o powrót do projektu z października ubiegłego roku.

(wydanie płatne)

::"Puls Biznesu": Co Polak wie o OZE?

Wiedza Polaków o odnawialnych źródłach energii (OZE) jest fatalna — o badania w tym zakresie pokusił się Optimal Energy, serwis umożliwiający zmianę sprzedawcy energii elektrycznej. Co trzeci z nas nie potrafi wymienić żadnego źródła energii. Pozostali ankietowani wskazują jako producentów zielonej energii najczęściej na elektrownie wiatrowe i słoneczne (odpowiednio: 56 i 53 proc.) oraz na elektrownie wodne na rzekach (36 proc.).

(wydanie płatne)

::"Parkiet": Energa: Możliwe akwizycje.

Energa, która 11 grudnia zadebiutuje na warszawskiej giełdzie, chce zwiększać produkcję energii w tzw. kogeneracji (proces jednoczesnego wytwarzania energii elektrycznej i ciepła). Choć spółka zdecydowaną większość zysków czerpie z dystrybucji prądu, to nie zapomina o segmencie wytwarzania. Planuje przy tym przejmowanie niewielkich elektrociepłowni wraz z sieciami ciepłowniczymi. Na razie nie ma jednak na oku żadnych konkretnych aktywów.

(wydanie płatne)

::"Puls Biznesu": IEO krytykuje projekt ustawy o OZE.

Instytut Energetyki Odnawialnej (IEO) w swojej opinii na temat ostatniego projektu ustawy o OZE wnioskuje o zaprzestanie prac nad ostatnią propozycją resortu gospodarki i o powrót do projektu z października ubiegłego roku.

Energetyka
Bezpieczeństwo energetyczne w dobie transformacji. Debata na EKG
Energetyka
Rząd znalazł sposób, aby odratować Rafako. Są inwestorzy
Energetyka
Jak dostać dofinansowanie do fotowoltaiki? W tych programach nabór wniosków trwa
Energetyka
Co trzecia gmina chce uczestniczyć w programie „Czyste Powietrze”
Energetyka
Polska znów więcej eksportuje prądu niż importuje. W wietrze duży spadek produkcji
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku