Kalkulator cen od Novatek Polska

W ramach akcji „Klient zobowiązuje" prezentujemy innowacyjne rozwiązanie firmy Novatek Polska.

Publikacja: 12.11.2014 02:43

Sprawdź cenę gazu

Sprawdź cenę gazu

Foto: Bloomberg

To prawdopodobnie najmłodsze rozwiązanie, jakie prezentujemy w ramach II edycji akcji „Klient zobowiązuje". Nagrodzone zostaną w niej rozwiązania, które mają podnieść poziom obsługi klienta.

Firma Novatek Polska – której klientami są m.in. indywidualni użytkownicy instalacji zbiornikowych na gaz płynny, wykorzystujący LPG do ogrzewania swoich domów – wprowadziła bowiem zgłoszoną usługę we wrześniu tego roku.

Koszty w ryzach

Każda osoba, która używa gazu do ogrzewania mieszkania czy domu, wie, jak znaczący jest to koszt w domowym budżecie w obecnym sezonie. Dlatego firma Novatek postanowiła na bieżąco publikować na głównej stronie swojego serwisu internetowego cenę ?1 litra propanu.

– Dodatkowo spółka opracowała przejrzyste zasady polityki rabatowej i stworzyła internetowy kalkulator rabatów działający online w serwisie www.novatek.pl – podaje firma w zgłoszeniu.

„Dzięki niemu użytkownicy przydomowych instalacji na gaz płynny Novatek mogą szybko i łatwo obliczyć, ile zaoszczędzą przy jednym tankowaniu. Rabaty uzależnione są nie tylko od ilości zamawianego gazu, ale również od sposobu płatności. Ponadto kalkulator uwzględnia rabaty sezonowe związane z okresowymi zniżkami na gaz stosowanymi przez spółkę corocznie w okresie letnim. Premiowane jest również składanie zamówień przez internet" – czytamy w ankiecie zgłoszeniowej.

W kalkulatorze zastosowano, według zgłoszenia, przyjazne dla klienta algorytmy podpowiadające najbardziej korzystne rozwiązania. Firma podaje, że jeden z rabatów przysługuje za ilość zamówionego gazu, jednakże zależy on nie tylko od chęci kupującego, ale także od pojemności posiadanego zbiornika, przy czym z uwagi na rozprężające właściwości gazu płynnego można zamówić maksymalnie 85 proc. pojemności zbiornika.

W przypadku błędnie wpisanej wartości system sam dokonuje korekty i wyświetla stosowny komunikat. Jak podaje firma, system zaprogramowany został na maksymalne korzyści dla klienta, dlatego też, jeśli odbiorca nie wybrał wszystkich opcji dających mu maksymalny w danym momencie upust na cenę 1 litra LPG, wówczas kalkulator przejrzyście go o tym informuje, wskazując jednocześnie, co może jeszcze zmienić, by rabat był jak najwyższy.

Po wybraniu przez klienta rabatów system przelicza ostateczną cenę 1 litra gazu, oblicza wartość brutto zamówienia i podaje sumaryczną kwotę, jaką odbiorca zaoszczędzi. Dodatkowym ułatwieniem dla użytkowników przydomowych instalacji na gaz płynny Novatek jest możliwość niezwłocznego złożenia zamówienia przez internet, bowiem kalkulator połączony jest z wdrożoną w 2013 roku Strefą Klienta.

Wszystkie wybrane przez klienta w kalkulatorze parametry zostają bowiem tam uwzględnione i można z łatwością złożyć zamówienie o dowolnej porze dnia, a nawet nocy.

Firma też zyskuje

Choć na pierwszy rzut oka rozwiązanie wydaje się ukłonem w stronę klientów, to jednak korzyści z takich rozwiązań sięgają głębiej.

„Klienci korzystający z kalkulatora i składający zamówienia przez internet obsługiwani są przy minimalnym zaabsorbowaniu Działu Obsługi Klienta. Ponadto nagradzany rabatem system przedpłat wpływa pozytywnie na płynność finansową spółki" – czytamy w ankiecie.

Firma zwraca także uwagę, iż transparentność w zakresie publikacji cen i polityki rabatowej zwiększa zaufanie jej klientów. Kluczową wartością dla klienta jest możliwość szybkiego obliczenia swojej ceny gazu i złożenie zamówienia online zgodnie z wybranymi rabatami, a w efekcie obniżenie kosztów ogrzewania.

Kalkulator rabatów połączony ze Strefą Klienta gwarantuje dostęp do pełnej informacji dotyczącej współpracy ze spółką Novatek Polska. Między innymi klient ma wgląd online do wykazu wystawionych faktur z możliwością ich pobierania oraz może sprawdzić stan rozliczeń z firmą Novatek.

Łatwa nawigacja oraz szerokie możliwości w zakresie wyszukiwania i sortowania pomagają klientom szybko i łatwo odnaleźć stosowne dokumenty lub informacje.

Klienci czekają na nowe pomysły

Firmy nadal mogą zgłaszać rozwiązania innowacyjne i podnoszące poziom obsługi klienta. Nagrodą w konkursie prowadzonym przez „Rz" jest Pieczęć Marki. Partnerami konkursu są Getin Bank, Pracodawcy RP, Krajowa Izba Gospodarcza oraz Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Konkurs jest otwarty dla wszystkich firm – niezależnie od ich wielkości czy branży. Nieważny jest także stopień skomplikowania wprowadzonego rozwiązania, choć premiowane będą te najbardziej nowatorskie. W poprzedniej edycji otrzymaliśmy ponad 80 zgłoszeń, z których na łamach „Rz" zostało zaprezentowanych dziesięć najciekawszych. Laureatem pierwszej edycji były Paczkomaty firmy Inpost. W drugiej edycji pierwszymi zaprezentowanymi zgłoszeniami były Pralniomaty Hi'Shine oraz serwis tłumaczeń Dogadamycie.pl firmy Brillant Partner. Kolejne zgłoszenia to elastyczne polisy AC firmy Link4, e-zakupy ratalne w PayU, usługa Predict w DPD, system „Oceny & Komentarze" w Lux Med oraz projekt „Kup na Ceneo".

To prawdopodobnie najmłodsze rozwiązanie, jakie prezentujemy w ramach II edycji akcji „Klient zobowiązuje". Nagrodzone zostaną w niej rozwiązania, które mają podnieść poziom obsługi klienta.

Firma Novatek Polska – której klientami są m.in. indywidualni użytkownicy instalacji zbiornikowych na gaz płynny, wykorzystujący LPG do ogrzewania swoich domów – wprowadziła bowiem zgłoszoną usługę we wrześniu tego roku.

Pozostało 92% artykułu
Energetyka
Energetyka trafia w ręce PSL, zaś były prezes URE może doradzać premierowi
Energetyka
Przyszły rząd odkrywa karty w energetyce
Energetyka
Dziennikarz „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” najlepszym dziennikarzem w branży energetycznej
Energetyka
Niemieckie domy czeka rewolucja. Rząd w Berlinie decyduje się na radykalny zakaz
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Energetyka
Famur o próbie wrogiego przejęcia: Rosyjska firma skazana na straty, kazachska nie