Reklama

Wynki finansowe PGNiG w 2 kw. oraz pierwszym półroczu 2016 r.

W II kwartale koncern poniósł 115 mln zł czystej straty. To spowodowało że całe półrocze było znacznie gorsze niż rok temu, głównie za sprawą złych wyników w segmencie wydobycia.

Aktualizacja: 12.08.2016 11:34 Publikacja: 12.08.2016 09:21

W I półroczu Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo zanotowało 15-proc. spadek przychodów ze sprzed

W I półroczu Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo zanotowało 15-proc. spadek przychodów ze sprzedaży w stosunku do tego samego okresu 2015 r.

Foto: Bloomberg

W I półroczu Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo zanotowało 15-proc. spadek przychodów ze sprzedaży w stosunku do tego samego okresu 2015 r. Tym samym wyniosły one 17,3 mld zł. Gorsze przychody to efekt zniżki wpływów ze sprzedaży gazu i ropy. Działo się tak pomimo utrzymanego na podobnym poziomie co rok temu wolumenu surowca dostarczonego odbiorcom koncernu.

PGNiG mocne spadki zanotowało również na poziomie zysku EBITDA (o 22 proc.) oraz częstego zarobku (o 32 proc.). Negatywny wpływ na końcowy wynik miały poczynione odpisy aktualizujące oraz spisane w koszty odwierty i badania sejsmiczne, które obniżyły go o 554 mln zł. Koncern dokonał też wyceny udziałów nabytych w Polskiej Grupie Górniczej metodą praw własności, co spowodowało konieczność obniżenia wyniku netto PGNiG w wysokości 41 mln zł.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Energetyka
Premier powołał na stanowisko nową prezes Urzędu Regulacji Energetyki
Energetyka
Nowy sojusz energetyczny w rządzie? Apel o zwiększenie kompetencji resortu energii
Energetyka
Bloki gazowe i magazyny energii gwarancją stabilności systemu
Energetyka
Ile będą kosztować osłony chroniące przed podwyżkami cen ciepła? Minister podaje szacunki
Energetyka
Nowoczesna energetyka potrzebuje inteligentnych sieci dystrybucyjnych
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama