Reklama

Rynek węgla: Dobra koniunktura? To cisza przed burzą

- Obecna dobra sytuacja na rynku węgla to cisza przed burzą. Jeśli nie będziemy inwestować w nowe złoża, wydobycie węgla będzie spadać – powiedział prof. Zbigniew Kasztelewicz z Akademii Górniczo – Hutniczej na konferencji Górnictwo 2017 w Katowicach.

Aktualizacja: 27.11.2017 13:04 Publikacja: 27.11.2017 12:05

Rynek węgla: Dobra koniunktura? To cisza przed burzą

Foto: Bloomberg

Kasztelewicz podkreślił, że bez inwestycji w nowe złoża w ciągu 10 lat zobaczymy gwałtowany spadek wydobycia węgla brunatnego, który odpowiada za 30 proc. produkcji energii elektrycznej w Polsce. Bez nowych projektów nie jest możliwe też utrzymanie produkcji węgla kamiennego. Jako największą trudność w realizacji nowych inwestycji w tym obszarze wymienił opracowanie dobrego raportu oddziaływania na środowisko planowanych projektów i trudne relacje inwestorów z resortem środowiska. – Mam wrażenie, że Ministerstwo Środowiska nie czuje, że mamy czarne i brunatne złoto. My potrzebujemy już teraz nowych rozwiązań, które pchną inwestycje w nowe kopalnie do przodu. Nie byłoby dziś ani kilometra autostrady bez specustawy drogowej. Bez podobnych rozwiązań prawnych nie wybudujemy żadnej kopalni – skwitował Kasztelewicz.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Energetyka
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Energetyka
Premier powołał na stanowisko nową prezes Urzędu Regulacji Energetyki
Energetyka
Nowy sojusz energetyczny w rządzie? Apel o zwiększenie kompetencji resortu energii
Energetyka
Bloki gazowe i magazyny energii gwarancją stabilności systemu
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Energetyka
Ile będą kosztować osłony chroniące przed podwyżkami cen ciepła? Minister podaje szacunki
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama