Reklama

Polska energetyka pokazuje więcej o środowisku

Coraz więcej polskich firm publikuje raporty o swojej działalności w zakresie wpływu na środowisko. Takie dane do organizacji pozarządowych przedstawia już ponad 100 firm. To o 30 proc. więcej niż przed rokiem. Co ważne pierwszy raz takie dane przedstawiła także polska energetyka.

Publikacja: 08.12.2021 18:29

Polska energetyka pokazuje więcej o środowisku

Foto: Adobestock

Polskie spółki, w tym Polska Grupa Energetyczna oraz Tauron Polska Energia po raz pierwszy udostępniły swoje dane środowiskowe w odpowiedzi na prośby organizacji poza rządowych, a także swoich inwestorów w ramach badania ośrodka analitycznego CDP (Carbon Disclosure Project).

To one stanowią o 30 proc. wzroście liczby polskich firm zgłaszających dane środowiskowe od zeszłego roku do niemieckiego ośrodka analitycznego CDP - organizacji typu non-profit, która zarządza globalnym systemem ujawniania informacji dla inwestorów, firm, miast, stanów i regionów w celu monitorowania ich wpływu na klimat. To organizacja, która w imieniu globalnych inwestorów i międzynarodowych przedsiębiorstw wysyła coroczne kwestionariusze środowiskowe do firm na całym świecie. W tym roku swoje dane ujawniło 13 000 firm o wartości odpowiadającej 64 proc. wartości światowego rynku.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Energetyka
Premier powołał na stanowisko nową prezes Urzędu Regulacji Energetyki
Energetyka
Nowy sojusz energetyczny w rządzie? Apel o zwiększenie kompetencji resortu energii
Energetyka
Bloki gazowe i magazyny energii gwarancją stabilności systemu
Energetyka
Ile będą kosztować osłony chroniące przed podwyżkami cen ciepła? Minister podaje szacunki
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Energetyka
Nowoczesna energetyka potrzebuje inteligentnych sieci dystrybucyjnych
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama