- Ten wynik to rezultat konsekwentnej realizacji naszej strategii prowadzenia działalności w Polsce, której głównym celem jest utrzymanie pozycji lidera w branży poprzez systematyczne powiększanie sieci stacji partnerskich z logo BP – powiedział cytowany w komunikacie Bogdan Kucharski, dyrektor generalny BP Europa SE, oddział w Polsce.
Dodał, że w przyszłym roku firma będzie konsekwentnie realizować swoją strategię rozwoju, aby utrzymać pozycję lidera. - W planach mamy powiększanie sieci stacji własnych w dużych miastach oraz przy autostradach i drogach ekspresowych – zapowiedział Kucharski - Chcemy też wykorzystać szansę rozwoju sieci partnerskiej w tranzycie oraz w mniejszych miastach – dodał.
Koncern BP działa na naszym rynku od ponad 19 lat. Rozpoczął działalność we wrześniu 1991 r. Początkowo miał u nas jedynie biuro handlowe olejów dla samochodów i przemysłu. Pierwszą stację benzynową z jego logo otwarto ponad 15 lat temu - w sierpniu 1995 r., w Gliwicach.
Od 2005 r. na wybranych placówkach sieci działają kawiarenki Wild Bean Cafe. Rok później na stacjach BP zaczęto uruchamiać także pierwsze bezdotykowe myjnie.
Od 1991 r. koncern BP zainwestował w Polsce ponad 800 mln USD (prawie 2,39 mld zł). Firma znajduje się w pierwszej dwudziestce największych polskich przedsiębiorstw. Zatrudnia obecnie ponad 3 tys. pracowników. Siedziba BP w Polsce znajduje się w Krakowie.