[b]:: "Dziennik Gazeta Prawna": PGNiG - miliard zł na poszukiwania.[/b] 600 – 650 mln zł Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo zamierza wydawać do 2015 r. corocznie na poszukiwanie gazu ziemnego i ropy naftowej na terenie kraju. Po około 300 – 500 mln zł rocznie ma być przeznaczane na poszukiwania za granicą. [b](wydanie papierowe)[/b]
[b]:: "Gazeta Wyborcza": Geopolityczna zemsta za Możejki.[/b] Tak amerykańscy dyplomaci oceniali zablokowanie przez Rosjan ropociągu do Możejek, gdy Orlen miał przejąć litewską rafinerię od Jukosu. Jednak teraz Orlen walczy w arbitrażu o zwrot części zapłaty za Możejki. Koncern znów przesunął decyzję o przyszłości swojej litewskiej rafinerii w Możejkach, a [b][link=http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8974911,Jak_Kreml_zemscil_sie_za_przejecie_Mozejek_przez_Orlen.html"target="_blank]Orlenowi w tej sprawie doradza japoński bank Nomura.[/link][/b]
[b]:: "Puls Biznesu": Orlen zaczyna rebranding stacji.[/b] Jacek Krawiec, prezes PKN Orlen, informował niedawno, że grupa przymierza się do ujednolicenia barw stacji paliw. W Polsce, Czechach, Niemczech i na Litwie stacje z wyższej półki miałyby działać z logo Orlenu, a ekonomiczne – z logo Star. Losy stacji pod marką Bliska w Polsce zależą od wyniku pilotażu w Czechach, gdzie pojawi się przetestowana w Niemczech marka Star. [b](wydanie papierowe)[/b]