Wartość projektu jest szacowana na co najmniej 60 mln zł. PGE prowadzi postępowanie na budowę i wdrożenie Centralnego Systemu Obsługi i Rozliczeń Klientów.

Jak pisaliśmy niedawno, konsorcjum Asseco i Sygnity odpadło z postępowania, ponieważ Andrzej Paszyński, wiceprezes Sygnity ds. sprzedaży, zanim rok temu trafił do spółki, pracował w Deloitte Business Consulting. To właśnie ta firma opracowała strategię informatyzacji PGE. Przedstawiciele Sygnity argumentowali, że w obawie o ewentualny konflikt interesów, wiceprezes Paszyński nie brał udziału w przygotowaniu wniosku przetargowego. Z decyzji KIO wynika jednak, że taka deklaracja okazała się niewystarczająca.

Wnioski o dopuszczenie do przetargu złożyło wcześniej dziesięć podmiotów. Komisja przetargowa wyeliminowała oferty Capgemini, S&T Services Polska, konsorcjum z udziałem Comarchu i AMG.net. Jak informowaliśmy niedawno, w walce pozostało pięć ofert: Hewlett-Packard Polska, Siemens IT Solutions and Services, Fujitsu Technology Solutions, Accenture oraz konsorcjum Cross i giełdowego Compu.

Nowy system obsługi klientów PGE chce wprowadzić w ciągu dwóch lat. Będzie on wspierał obsługę ok. 5 mln klientów energetycznego potentata.