Zakup Envacom Service GmbH przez Gazprom Markieting&Trading jest częścią strategii ekspansji Rosjan na rynku energetycznym Europy. Szczegóły transakcji nie zostały ujawnione podał Frankfurter Rundschau.
W październiku organy antymonopolowe Niemiec podały, że Gazprom złożył wniosek o kupno Envacom. Na początku listopada instytucja wydała na kupno zgodę.
Envacom powstał w 1999 r, ma ok. 0,5 mln klientów i zajmuje się, oprócz dostarczania usług telekomunikacyjnych, także produkcją energii ze źródeł odnawialnych.
Jak zwracają uwagę eksperci, kupując Envacom Gazprom nie tylko zyskał dostęp do bazy klientów w Niemczech, ale też rozpoczyna konkurowanie na tym rynku z miejscowymi gigantami - E.ON. i RWE.
Z tym ostatnim Gazprom zamierza też współpracować. Koncerny mają utworzyć spółkę joint venture, która miałaby przejąć aktywa koncernów w elektrowniach Niemiec, Wielkiej Brytanii i krajów Beneluksu.