- W ciągu najbliższych pięciu lat chcemy zwiększyć naszą sieć stacji pod marką 'Star' z blisko 570 nawet do 750 stacji - powiedział cytowany przez wtorkowy Frankfurter Allgemeine Zeitung Michał Bryliński.

PKN szuka okazji do przejęć zwłaszcza w Bawarii, ponieważ jego sieć stacji obejmuje obecnie głównie zachodnie, wschodnie i północne Niemcy, podała gazeta.

Według Brylińskiego najbardziej prawdopodobnym podmiotem przejęć będą niezależne stacje, ponieważ najwięksi konkurenci Orlenu są obecnie bardziej zainteresowani ekspansją niż sprzedażą swych stacji.

- Marże są niskie, ale mimo to nikt z naszych dużych konkurentów nie chce sprzedawać stacji benzynowych - poinformował Bryliński.

Według Frankfurter Allgemeine Zeitung PKN ma około czteroprocentowy udział w niemieckim rynku, co czyni go siódmym pod względem wielkości operatorem stacji paliw w tym kraju za sieciami takimi jak Aral, Shell, Jet i Avia.