Jak stwierdza spółka jest to efekt pozytywnych wyników pilotażu tych usług. Usługi i produkty Orange Polska, oferowane pod nazwą Orange Energia, są skierowane do klientów indywidualnych oraz małych i średnich. Dzięki temu lojalność klientów marki Orange ma wzrosnąć.

Zakup energii na potrzeby jej odsprzedaży do odbiorców końcowych oraz zakup praw majątkowych ze świadectw pochodzenia energii odbywać się będzie za pośrednictwem partnera, którym jest spółka Polenergia Obrót.

Orange zawarł generalne umowy dystrybucyjne z pięcioma operatorami systemów dystrybucyjnych energii elektrycznej, tj. RWE Stoen Operator, Energa-Operator, Enea Operator, Tauron Dystrybucja oraz PGE Dystrybucja. Umożliwia to spółce przedstawianie klientom rozliczeń za sprzedaż energii i jej dystrybucję na jednej fakturze.

Podobną strategię od początku wprowadzenia oferty na sprzedaż energii obrał Plus. - Od kwietnia 2014r, sprzedajemy energię na podstawie umów kompleksowych, co oznacza jedną fakturę: za sprzedaż energii oraz za jej dystrybucję – potwierdza Arkadiusz Majewski z działu komunikacji korporacyjnej Plusa. Jak dodaje, sprzedaż energii dla klientów indywidualnych i biznesowych realizowana jest zgodnie z założeniami, a spółka jest usatysfakcjonowana jej wynikami.