„Celem odświeżenia wizerunku marki i uproszczenia nazwy jest lepsza identyfikacja firmy przez rynek i dostosowania do standardów obowiązujących w dzisiejszym, zglobalizowanym świecie" – wyjaśniła spółka. PERN zaznaczył, iż jest jednym z ostatnich podmiotów krajowego sektora paliwowego, który zdecydował się na modyfikację liczącej ponad 50 lat nazwy firmy.
Zmiana nazwy PERN oznaczać będzie, że zniknie jej dotychczasowa część, czyli słowo „Przyjaźń". „Ze skróconej nazwy zniknie też znak graficzny przypominający kształtkę rurociągu" – wyjaśniła spółka.
PERN poinformował, że jeszcze w 2016 r. sukcesywnie, wszystkie bazy i stacje spółki zyskają nowy logotyp i odświeżoną identyfikację wizualną. Zmienione zostaną również materiały informujące o ofercie. „Prosta i przejrzysta koncepcja będzie nawiązywać do powszechnie rozpoznawalnej nazwy w branży naftowej, uwzględniając jednocześnie wymogi współczesnego rynku" – podkreślił PERN.
Według spółki, sposób wprowadzanych zmian w nazwie i logo spowoduje „minimalne koszty rebrandingu zwiększając przy tym efektywność działań marketingowych". „Jeszcze w tym roku nastąpi też uporządkowanie identyfikacji wizualnej we wszystkich spółkach grupy kapitałowej PERN" – zapowiedziała spółka.
PERN to jednoosobowa spółka Skarbu Państwa, strategiczna dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. Tłoczy ropę naftową rurociągiem „Przyjaźń" z Rosji - ok. 50 mln ton rocznie - do rafinerii krajowych: PKN Orlen oraz Grupy Lotos, a także dwóch rafinerii w Niemczech: PCK Schwedt i Mider Spergau. W Polsce spółka zarządza siecią ponad 2,6 tys. km rurociągów naftowych i paliwowych oraz bazami magazynowymi o łącznej pojemności ok. 3,2 mln metrów sześc.