Reklama
Rozwiń
Reklama

Saudi Aramco obniżył cenę ropy dla Europy i podniósł dla Azji i Ameryki

Saudi Aramco obniżył cenę surowca dla odbiorców europejskich a podniósł dla azjatyckich i amerykańskich.

Aktualizacja: 06.06.2016 12:32 Publikacja: 06.06.2016 10:21

Saudi Aramco obniżył cenę surowca dla odbiorców europejskich a podniósł dla azjatyckich i amerykańsk

Saudi Aramco obniżył cenę surowca dla odbiorców europejskich a podniósł dla azjatyckich i amerykańskich.

Foto: Bloomberg

Cena saudyjskiej ropy marki Arab Light dla Europy Północno-Zachodniej została obniżona o 35 centów, dla klientów z rejonu śródziemnego potaniała o 10 centów. Natomiast dla USA podrożała o 10 centów a dla krajów azjatyckiego Dalekiego Wschodu - o 35 centów, podała gazeta The Wall Street Journal za materiałami firmy. Jak podkreślają Amerykanie, cena ropy zwykle rośnie w drugiej połowie roku. Teraz jej obniżenie dla europejskich odbiorców, specjaliści wiążą z koniecznością konkurowania na tym rynku z ropą z Iranu. Teheran mocno stawia na europejski rynek. Od wznowienia dostaw w lutym urosły one do 400 tys. baryłek dziennie, przy całym eksporcie na poziomie 2 mln baryłek dziennie.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Energetyka
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Energetyka
Premier powołał na stanowisko nową prezes Urzędu Regulacji Energetyki
Energetyka
Nowy sojusz energetyczny w rządzie? Apel o zwiększenie kompetencji resortu energii
Energetyka
Bloki gazowe i magazyny energii gwarancją stabilności systemu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Energetyka
Ile będą kosztować osłony chroniące przed podwyżkami cen ciepła? Minister podaje szacunki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama