Zgodnie z założeniami, 65 proc. puli nakładów podstawowych zostanie poniesionych w segmencie dystrybucji na budowę wartości regulacyjnej aktywów oraz dotrzymanie wymogów jakościowych pracy sieci. W segmencie wytwarzania realizowane będą inwestycje związane z modernizacją aktywów oraz budową nowych mocy, na które przeznaczone zostanie ok. 30 proc. środków. Pozostałe nakłady inwestycyjne przeznaczone zostaną m.in. na działalność segmentu sprzedaży związaną z obsługą klientów, rozwój nowych obszarów aktywności biznesowej oraz wspieranie podstawowych procesów działalności grupy.
- Nowa strategia rozwoju opiera się na dwóch filarach: zaawansowanych usługach dla klientów i rozbudowie infrastruktury. Pierwszy cel będzie realizowany poprzez kompleksową, wieloproduktową ofertę dla klientów. Drugi – w ramach biznesu regulowanego – zaznacza Dariusz Kaśków, prezes Energi. Jednak koncern potencjał dostrzega nie tylko dystrybucji, ale także w wytwarzaniu energii – poprzez uczestnictwo grupy w rynku mocy oraz aukcjach dla odnawialnych źródeł energii.
Jeśli chodzi o nowe produkty dla klientów mają one przynieść 100 mln zł EBITDA w 2020 r. i 300 mln zł EBITDA w 2025 r.
Wśród celów strategicznych spółki znalazły się m.in. rozbudowa inteligentnej i niezawodnej sieci dystrybucji energii. Energa chce do 2020 r. mieć 75 proc. zdalnie obsługiwanych układów pomiarowych (liczniki AMI), a do 2025 r. osiągnąć poziom 100 proc.
Spółka zamierza też rozwijać swoją działalność w obszarach nie związanych z trzonem biznesu tj. Internetu szerokopasmowego, głównie w oparciu o wykorzystanie istniejących aktywów. Na części obsługiwanych przez siebie obszarów Energa dysponuje bowiem siecią światłowodową. Jej przepustowość jest wykorzystywana na razie jedynie w pewnym stopniu na wewnętrzne potrzeby grupy. Możliwe jest komercyjne wykorzystanie tej już infrastruktury i jej rozwój oraz osiągnięcie wyższych przychodów. Spółka deklaruje, że do końca 2017 r. opracuje model działania w tym zakresie.