Coraz więcej stacji pod szyldem MOL

Węgrzy mają już w Polsce ponad 200 obiektów działających pod ich sztandarową marką własną. Zwiększają też sieć punktów Fresh Corner i liczbę użytkowników programu lojalnościowego MOL Move oraz zapowiadają dalszą ekspansję.

Publikacja: 30.01.2024 17:17

Coraz więcej stacji pod szyldem MOL

Foto: materiały prasowe

Minął ponad rok od dnia w którym węgierski koncern paliwowy MOL Group zaczął działalność na polskim rynku stacji paliw pod własnym szyldem. W tym czasie dokonał rebrandingu ponad 200 obiektów funkcjonujących dotychczas pod marką Lotos, spośród ponad 400 ogółem nabytych od Orlenu. Do końca tego roku już 80 proc. detalicznych placówek ma posiadać logo MOL. Co więcej, koncern w ramach sieci stacji paliw mocno rozwija ofertę punktów gastronomicznych Fresh Corner, serwujących m.in. hot dogi i autorskie mieszanki kaw. Obecnie są one dostępne w Polsce na 34 stacjach, a do końca roku ma ich działać 69.

Czytaj więcej

Kaczyński o sprzedaży części Lotosu Saudi Aramco: „Bardzo korzystna transakcja”

Milion użytkowników MOL Move

Węgrzy za sukces uważają też przekroczenie nad Wisłą pułapu 1 mln użytkowników programu lojalnościowego MOL Move. Osiągnięto go w zaledwie pół roku od dnia debiutu, który nastąpił w lipcu 2023 r. Oparty o aplikację mobilną program zapewnia klientom stałe zniżki na wszystkie rodzaje paliw i rabaty na produkty z oferty pozapaliwowej.

MOL informuje, że ma ambitne plany dalszego rozwoju biznesu w naszym kraju. „Planujemy długofalową obecność w Polsce, a konkurencja napędza nas do działania. Wejście na polski rynek widać już w wynikach segmentu detalicznego grupy” - twierdzi Péter Ratatics, wiceprezes wykonawczy ds. usług konsumenckich w MOL Group.

Richard Austen, dyrektor generalny MOL Polska, zwraca z kolei uwagę, że marka MOL nie była dotąd znana nad Wisłą, stąd przedstawienie jej klientom i partnerom oraz zdobycie ich zaufania, stanowiły najważniejsze wyzwanie minionego roku. „Obecnie, dzięki konsekwentnej strategii marketingowej, dwie trzecie polskich kierowców zna MOL, a co piąty skorzystał z naszej oferty. Spodziewamy się rosnącej liczby zadowolonych klientów na stacjach MOL w całej Polsce” – twierdzi Austen.

Czytaj więcej

Według NIK Orlen stracił miliardy na przejęciu Lotosu

Przejęcia w Polsce i Słowenii

Z ostatnich danych wynika, że w III kwartale ubiegłego roku węgierski koncern podwoił zyski w biznesie detalicznej sprzedaży paliw do czego w dużej mierze przyczyniały się przejęcia stacji dokonane w Polsce i w Słowenii. Rynki te w tym czasie dołożyły do rezultatów grupy łącznie 400 mln litrów sprzedanego paliwa. Do tego doszedł rosnący popyt i udział sprzedaży pozapaliwowej oraz sukces programu lojalnościowego.

MOL Group posiada trzy rafinerie i dwa zakłady petrochemiczne na Węgrzech, Słowacji i w Chorwacji oraz sieć ponad 2,4 tys. stacji paliw w 10 krajach Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej. Ponadto koncern prowadzi działalność poszukiwawczo-wydobywczą ropy i gazu w siedmiu krajach.

Minął ponad rok od dnia w którym węgierski koncern paliwowy MOL Group zaczął działalność na polskim rynku stacji paliw pod własnym szyldem. W tym czasie dokonał rebrandingu ponad 200 obiektów funkcjonujących dotychczas pod marką Lotos, spośród ponad 400 ogółem nabytych od Orlenu. Do końca tego roku już 80 proc. detalicznych placówek ma posiadać logo MOL. Co więcej, koncern w ramach sieci stacji paliw mocno rozwija ofertę punktów gastronomicznych Fresh Corner, serwujących m.in. hot dogi i autorskie mieszanki kaw. Obecnie są one dostępne w Polsce na 34 stacjach, a do końca roku ma ich działać 69.

Energetyka Zawodowa
Rafako szykuje się do zwolnień grupowych
Energetyka Zawodowa
Jak zaradzić problemom z dostępem mocy do produkcji prądu?
Energetyka Zawodowa
EBOR chce złagodzić zimę w Ukrainie. Bank wspiera energetykę
Energetyka Zawodowa
Zadania nowego pełnomocnika: moc do produkcji prądu i model finansowania atomu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Energetyka Zawodowa
Energa wskazuje plusy dalszej obecności na GPW. W tle finansowanie transformacji