Reklama
Rozwiń
Reklama

Według NIK Orlen stracił miliardy na przejęciu Lotosu

Kontrolerzy wycenili aktywa Lotosu zbywane na rzecz saudyjskiego Aramco na 7,2 mld zł więcej, niż za nie wzięto.

Publikacja: 23.01.2024 03:00

Siedziba Orlenu w Płocku

Siedziba Orlenu w Płocku

Foto: Bloomberg

Najwyższa Izba Kontroli wyliczyła, że Orlen, realizując środki zaradcze określone przez Komisję Europejską dla jego fuzji z Lotosem, sprzedał majątek za kwotę wynoszącą co najmniej 5 mld zł mniej niż faktyczna jego wartość – wynika z informacji Business Insider Polska. Szczególnie mało miał uzyskać ze sprzedaży 30 proc. udziałów w Rafinerii Gdańskiej na rzecz Aramco, bo o około 3,5 mld zł poniżej tego, ile były warte. Według NIK Saudyjczykom zakup udziałów za 1,15 mld zł zwróci się w zaledwie 15 miesięcy i to tylko z samej marży uzyskiwanej na sprzedaży wytwarzanych w Gdańsku produktów naftowych. Aramco przejęło też za około 1 mld zł firmę, do której wniesiono działalność obejmującą hurt paliw i 50 proc. udziałów w podmiocie handlującym paliwem lotniczym.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Energetyka Zawodowa
Przemysł pisze list do premiera i nie przebiera w słowach. Brakuje kluczowego prawa
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Energetyka Zawodowa
Blisko 100 mld zł na energetykę. BGK podsumowuje pożyczki na transformację
Energetyka Zawodowa
Skarb Państwa odwołał przewodniczącego rady nadzorczej Orlenu. Jest jego następca
Energetyka Zawodowa
PGE osiągnęła porozumienie w Dolnej Odrze. Pakiety socjalne wyniosą 250 mln zł
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Energetyka Zawodowa
Tauron na historycznym szczycie. Rynek docenia perspektywy
Reklama
Reklama