Kowalski: zlikwidować handel emisjami CO2

Polska i inne państwa samodzielnie powinny dbać o klimat, a ETS od 1 stycznia 2021 r. powinien być zlikwidowany albo przynajmniej polskie instalacje z tego regulacyjnego systemu powinny być wyłączone – proponuje wiceminister aktywów państwowych Janusz Kowalski.

 

Swoje propozycje Kowalski przedstawił we wtorek rano na portalach społecznościowych. Tłumaczy to koniecznością pomocy europejskiej, a przede wszystkim polskiej gospodarce w czasach pandemii koronawirusa. – Reforma EU ETS (Europejskiego Systemu Handlu Emisjami) jest konieczna – ceny uprawnień do emisji CO2 wzrastały z 5 do nawet 30 euro w ostatnich 8 latach. Jaki wpływ ma EU ETS na polską gospodarkę i nasze portfele – wystarczy spojrzeć na wyższe rachunki za prąd i drastycznie przecenione ceny akcji polskich spółek elektroenergetycznych – argumentuje wiceminister we wpisie na Facebooku.

CZYTAJ TAKŻEPGE: utrata wartości aktywów węglowych o 7,5 mld zł

Janusz Kowalski przekonuje, że Polska i inne państwa samodzielnie powinny dbać o klimat, a systemu EU ETS od 1 stycznia 2021 r. powinien zostać zlikwidowany. – Albo przynajmniej polskie instalacje z tego regulacyjnego systemu powinny być wyłączone. Spadłyby ceny za prąd, miliony Polaków realnie odczułoby ulgę w portfelach, a polska elektroenergetyka znowu stałaby się rentowna i mogłaby inwestować w swój rozwój – przekonuje Kowalski.

 

Janusz Kowalski, wiceminister MAP

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ukraina, Słowacja i Węgry nie przyjmują rosyjskiej ropy

Ukraina przerwała tranzyt rosyjskiej ropy z rurociągu Przyjaźń. Ropa nie płynie na Słowację i ...

KNF zatwierdził prospekt PKN Orlen

Koncern zaoferuje w kilku seriach 10 mln obligacji detalicznych o wartości nominalnej 100 zł ...

Zmiany w zarządzie Tauronu

Tylko Anna Striżyk, wiceprezesa Tauronu ds. finansowych zachowała stanowisko po przeprowadzonej we wtorek późnym ...

Węgiel podstawą miksu

W najbliższych latach wiatraki na lądzie będą stopniowo zanikać, a rozwijać będziemy wiatrową energetykę morską – ...

IKEA, Volvo i Uber wśród firm, które popierają zakończenie sprzedaży samochodów benzynowych i diesli do 2035 roku w UE

Unia Europejska powinna wyznaczyć końcową datę sprzedaży nowych samochodów z silnikami spalinowymi najpóźniej na ...

Nowe wyceny paliwowych firm

Analitycy DM mBanku zalecają akumulować akcje PGNiG, trzymać walory MOL i Grupy Lotos oraz ...