Specjalny komunikat dla klientów, którzy otrzymali faktury z podaną przyczyną korekty: „zmiana ceny w związku ze zmianą przepisów prawnych” Energa opublikowała na swojej stronie internetowej.
Specjalny komunikat dla klientów
„Część naszych klientów otrzymała w ostatnim czasie faktury korygujące. Odbiorców, którym zostały wystawione faktury korygujące ze wskazaniem przyczyny: Zmiana ceny w związku ze zmianą przepisów prawnych, rozliczaliśmy zgodnie z obowiązującą ustawą tj. według średnich cen prądu na 2022 rok, jednakże z zastosowaniem do rozliczeń ceny prądu dla niewłaściwej grupy taryfowej” - czytamy w oświadczeniu.
„Nieprawidłowość tą skorygowaliśmy poprzez zastosowanie cen zgodnych z aktualną grupą taryfową. Przepraszamy za zaistniałą sytuację” - dodaje Energa.
Czytaj więcej
Od początku przyszłego roku na rachunek gospodarstw domowych wróci opłata mocowa, która dla przeciętnego odbiorcy w gospodarstwie domowym wyniesie 11,44 zł netto miesięcznie. Będzie to wzrost rok do roku o 80 gr.
O jakich klientach mowa?
W komunikacie zaznaczono, że chodzi o klientów rozliczanych w grupie taryfowej G12w albo G12r na podstawie cennika standardowego dla konsumentów albo oferty opartej na rabacie od cen prądu z cennika standardowego dla konsumentów.