Reklama
Rozwiń
Reklama

Fuzja Orlenu i Lotosu to miliardy strat. NIK podała swoje wyliczenia

Ponad 5 mld zł za mało miał wziąć płocki koncern za zbywany majątek gdańskiej grupy. Połączenie spowodowało też powstanie na polskim rynku nowych zagrożeń.

Aktualizacja: 06.02.2024 06:06 Publikacja: 06.02.2024 03:00

Fuzja Orlenu i Lotosu to miliardy strat. NIK podała swoje wyliczenia

Foto: Bloomberg

Najwyższa Izba Kontroli szacuje, że Orlen za sprzedaż aktywów Lotosu objętych środkami zaradczymi Komisji Europejskiej powinien zainkasować 10,2 mld zł. Kwota ta, ze względu na brak dostępu kontrolerów do odpowiednich danych, nie uwzględnia wyceny 417 stacji paliw zbytych koncernowi MOL. Jednocześnie NIK zauważa, że Orlen za sprzedany majątek otrzymał tylko 4,6 mld zł. W tym przypadku nie uwzględniono z kolei transakcji z Unimotem, gdyż sfinalizowano ją po zakończeniu kontroli. W efekcie stwierdzono rażąco niską cenę uzyskaną za sprzedaż aktywów Lotosu, szacowaną na co najmniej 5 mld zł poniżej ich wartości.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Paliwa
Największa petrochemia Rosji przechodzi w ręce ludzi Putina
Materiał Promocyjny
Kiedy obawy rosną, liczy się realne wsparcie
Paliwa
Litwa odcięła Królewiec od ropy i paliw z Rosji
Paliwa
Orlen zwiększył zyski w trzech z czterech kluczowych biznesów
Paliwa
Zachodnia Kurna-2 bez Rosjan? Chevron może przejąć największe zagraniczne aktywo Łukoilu
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Paliwa
Więcej czasu na rozstanie z Łukoilem. Zegar tyka do 13 grudnia
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama