Aktualizacja: 21.02.2025 11:25 Publikacja: 07.02.2023 11:29
Foto: materiały prasowe
Kilka dni temu węgierski MOL Group uruchomił w Polsce pierwszą stację pod szyldem MOL. Jest to całkiem nowy obiekt znajdujący się przy drodze ekspresowej S7 w Miejscu Obsługi Podróżnych w Klemencicach (niedaleko Jędrzejowa, woj. świętokrzyskie). Powstała placówka oferuje paliwa pod marką Evo. W jej ramach funkcjonują też punkty gastronomiczne Fresh Corner (kawiarnia) i Subway (kanapki i sałatki).
To jak na razie jedyna z 413 stacji zarządzanych przez Lotos Paliwa, gdańską firmę, którą MOL Group przejął pod koniec listopada (wkrótce zmieni nazwę na MOL Polska). Wszystkie pozostałe funkcjonują jeszcze pod szyldem Lotosu. Nie potrwa to jednak długo, gdyż Węgrzy dążą do jak najszybszego rebrandingu posiadanych obiektów. Zadeklarowali m.in., że do końca 2024 r. zamierzają przeprowadzić rebranding 80 proc. stacji działających w Polsce. Docelowo, wszystkie ich stacje nad Wisłą będą działać pod szyldem MOL.
Kreml przygotowuje całkowity zakaz eksportu benzyny z Rosji po serii celnych ukraińskich uderzeń w największe rosyjskie rafinerie. Zakłady wstrzymały produkcję. W Rosji brakuje około 10 proc. mocy przerobowych.
Koncern trafił na czarną listę norweskiego funduszu emerytalnego w związku z zakupem wydawcy gazet Polska Press i obawami o naruszanie wolności prasy i słowa. Po wdrożeniu przez nowy zarząd Orlenu zmian Norwegowie uznali, że ryzyka już nie ma.
Tak źle nie było nawet w pandemii. W wyniku precyzyjnych ataków ukraińskich dronów rafinerie w Rosji zamiast na produkcji, musiały skupić się na naprawach uszkodzeń. Okazało się, że zbudowane często pod klucz przez zachodnie koncerny zakłady, nie mają czym zastąpić zniszczonych elementów.
Paweł Olechnowicz, który w przeszłości przez 14 lat pełnił funkcję prezesa Lotosu, został etatowym doradcą prezesa Orlenu – donosi RMF FM. Olechnowicz był jednym z największych krytyków fuzji Lotosu z Orlenem w czasach rządów PiS-u.
O zatrzymaniu projektu Olefiny III i dlaczego było to najlepsze rozwiązanie z najgorszych. O tym, jaki los powinien czekać Daniela Obajtka i które jego decyzje cofnąłby w pierwszej kolejności. O tym, co może być w nowej strategii na najbliższych 10 lat i czy wykrył już wszystkie nieprawidłowości w spółce z czasów poprzedniego zarządu – mówi Ireneusz Fąfara, prezes Orlenu.
Największy w Polsce producent hydrauliki siłowej, rozwijający nie tylko produkcję cywilną, ale i obronną, sprzedaż zagraniczną rozpoczął 35 lat temu.
Rolls-Royce wprowadza na rynek wersję Black Badge swojego pierwszego samochodu elektrycznego. Spectre łączy w sobie jeszcze większą elektryczną moc i wyjątkowy wygląd.
Dzięki systemowi o nazwie „God’s Eye” (oko Boga) chiński producent samochodów BYD chce udostępnić zaawansowane systemy wspomagania szerszemu gronu odbiorców.
UE musi mądrze realizować swoją politykę dekarbonizacyjną. Gra toczy się o konkurencyjność europejskiej gospodarki – mówi Lucyna Stańczak-Wuczyńska, przewodnicząca rady nadzorczej BNP Paribas i szefowa rady Chapter Zero Poland.
Ostatnia dobra passa indeksu każe postawić pytanie, czy wzrosty mają uzasadnienie w fundamentach największych spółek. Sprawdziliśmy.
Pakiety medyczne, czyli najatrakcyjniejszy w oczach pracowników benefit, mogą w 2025 r. zdrożeć nawet o 30 proc.
Solidne wyniki finansowe, dostawy nowych samolotów przyspieszą. - Ale to wszystko nie może odbywać się kosztem bezpieczeństwa produkcji oraz dekarbonizacji - zapowiada Guillaume Faury, prezes Airbusa.
Sprzedaż francuskiej sieci w naszym kraju w 2024 roku była 3,3 proc. niższa niż rok wcześniej. Firma zapowiada przegląd aktywów, ale nie podaje szczegółów, z jakich rynków może się wycofać. O sprzedaży jej polskich sklepów mówi się od lat.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas