Reklama

Słońce dominuje w aukcjach OZE

Trzy z siedmiu grudniowych aukcji dla odnawialnych źródeł energii zostały rozstrzygnięte. Zakontraktowano na nich jedną czwartą przeznaczonego do sprzedaży wolumenu energii elektrycznej o wartości niespełna 2,5 mld zł. Powstaną dzięki temu głównie instalacje fotowoltaiczne, ale pojawiły się także zwycięskie wiatrowe projekty.

Publikacja: 21.12.2022 11:55

Słońce dominuje w aukcjach OZE

Foto: Adobe Stock

Urząd Regulacji Energetyki przypomina, że w ramach tegorocznych aukcji do sprzedaży przeznaczono nieco ponad 34 TWh energii elektrycznej z odnawialnych źródeł o łącznej wartości ponad 14,3 mld zł, jednak w wyniku ich rozstrzygnięcia łącznie zakontraktowano ok. 8,5 TWh - 25 proc., o wartości niespełna 2,5 mld zł.

„Obecna sytuacja geopolityczna nie pozostaje bez wpływu na decyzje inwestycyjne przedsiębiorstw sektora energetycznego. Dotyczy to również wytwórców energii w źródłach odnawialnych. Niestabilność i duża niepewność prognoz rynkowych cen energii, zauważalne różnice cen referencyjnych w poszczególnych koszykach, a także zmieniające się otoczenie prawne wpływają na spadek atrakcyjności aukcji jako systemu wsparcia OZE" – tłumaczy prezes URE Rafał Gawin. Jego zdaniem w najbliższych latach możemy spodziewać się mniejszego zainteresowania aukcjami OZE na rzecz długoterminowych umów sprzedaży energii elektrycznej typu Power Purchase Agreements (PPA).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
OZE
Wojna o energetykę wraca na nowo. MAP: Resort klimatu dba jedynie o interesy OZE
OZE
PGE kontynuuje współpracę z Ørsted mimo ich problemów. Co z kolejnymi projektami?
OZE
Będzie prezydenckie weto do ustawy wiatrakowej? "Nie poddam się szantażowi"
OZE
Wiatraki słabną w oczach. Duński gigant potrzebuje pomocy
OZE
Prezydent zawetuje ustawę wiatrakową mrożącą ceny energii. Rząd ma plan awaryjny
Reklama
Reklama