Reklama

Państwowy triumwirat na Bałtyku

Polskie spółki energetyczne jednoczą siły w offshore w przeddzień nowego rozporządzenia koncesyjnego. Polska Grupa Energetyczna, Enea i Tauron podpiszą porozumienie o współpracy.

Publikacja: 18.11.2021 12:47

Brakuje kilku lat, by wiatraki na lądzie i fotowoltaika stały się opłacalne bez dopłat. Potem dołącz

Brakuje kilku lat, by wiatraki na lądzie i fotowoltaika stały się opłacalne bez dopłat. Potem dołączy morze

Foto: Brakuje kilku lat, by wiatraki na lądzie i fotowoltaika stały się opłacalne bez dopłat. Potem dołączy morze

Trzy największe spółki energetyczne w kraju podpiszą 18 listopada porozumienie o współpracy w dziedzinie offshore wind. Liderem porozumienia ma być PGE, która jest największą spółką elektroenergetyczną w kraju i ma największe kompetencje w tym sektorze. Rozwija ona już bowiem trzy projekty morskich farm wiatrowych, a dwa z nich są na zaawansowanym etapie. Partnerem dla projektów Baltica 2 i Baltica 3 jest duński Orsted. PGE ma ambicje posiadać do końca 2040 r., nawet 6 GW w morskich farmach wiatrowych, a podpisanie porozumienie z dwiema mniejszymi spółkami skarbu państwa ma tylko przybliżyć PGE do tego celu. Wnioski o zgodę na utworzenie wspólnego przedsiębiorstwa, PGE Enea i Tauron przesłały już do UOKiK w stosownych pismach.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
OZE
Niezwykłe projekty Singapuru. Prąd z amoniaku, pionowe stosy baterii, zero emisji
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
OZE
Energetyczne przetasowania w Orlenie
OZE
Duńczycy zawieszają plany budowy w Polsce fabryki dla morskich farm wiatrowych
OZE
Saule na sprzedaż. Zbrojeniówka przejmie technologię ultracienkiej fotowoltaiki?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
OZE
Potężne zwolnienia w duńskim gigancie wiatrowym
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama