Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 28.02.2018 20:21 Publikacja: 28.02.2018 20:00
Foto: tv.rp.pl
Rz: Po co fuzja Orlenu z Lotosem?
Adam Abramowicz: Duży może więcej. W bezwzględnej rywalizacji na europejskim i światowym rynku duży uzyskuje lepsze efekty. Synergia operacyjna i kosztowa pozwoli na skuteczną rywalizację. W Austrii, Czechach czy na Węgrzech istnieją koncerny paliwowe, które mają większą wartość niż suma wartości Orlenu i Lotosu, a to są dużo mniejsze państwa. Jeżeli mamy konkurować z tymi koncernami, to musimy mieć do tego narzędzia. Będziemy mieli silniejszą markę w Europie. Orlen ma już stacje w Niemczech i wykupuje jedną z czeskich sieci. Ważne jest to też dla klientów w Polsce. Będziemy mieć większą pewność, że paliwa nie zdrożeją. Hurtowe zakupy paliw dla dużego koncernu to inna wartość niż dla mniejszego.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Niemal 600 mld zł inwestycji planują polskie firmy energetyczne do 2035 r. Polska Grupa Energetyczna, chce wydać...
Obecnemu prezesowi Urzędu Regulacji Energetyki wygasła pięcioletnia kadencja w lipcu 2024 r. Mimo to Rafał Gawin...
Bartłomiej Sawicki, dziennikarz "Parkietu" i "Rzeczpospolitej" wciąż nie ma sobie równych. Po raz kolejny zdobył...
Giełdowa rekomendacja jednego z biur maklerskich przełożyła się na duży skok wartości akcji spółki kontrolowanej...
W 2025 roku polski sektor energetyczny znalazł się w centrum zainteresowania inwestorów. Indeks WIG-energia wzró...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas