Do tej pory Duon (dawniej CP Energia) pozyskiwał LNG w Polsce oraz w Rosji bezpośrednio od jego producentów, a więc z instalacji skraplania gazu ziemnego. Na potrzeby uruchomionych dostaw gaz LNG kupowany jest od jednej z zachodnioeuropejskich grup energetycznych i odbierany w morskim terminalu importowym przystosowanym do przeładunku, magazynowania i regazyfikacji LNG.

- Rynek LNG w Polsce ma duży potencjał, tak więc nie ustajemy w poszukiwaniach nowych źródeł gazu skroplonego. Właśnie rozpoczęliśmy transporty z Belgii, w kolejnych miesiącach oczekujemy na uruchomienie instalacji skraplania gazu w Kaliningradzie, a za dwa lata na uruchomienie polskiego terminalu w Świnoujściu. W tym ostatnim projekcie, mam nadzieję, będziemy korzystać z doświadczeń zdobywanych aktualnie w Zeebrugge – mówi Mariusz Caliński, prezes spółki Grupa Duon S.A.

Logistykę dostaw LNG z Zeebrugge obsługuje spółka transportowa należąca do Grupy Kapitałowej Duon, która dysponuje taborem 12 własnych samochodowych cystern kriogenicznych. W bieżącym tygodniu pierwsza cysterna została z sukcesem zatankowana w terminalu, a następnie przywieziona do Polski, gdzie gaz został przetankowany do stacji regazyfikacji, skąd dalej trafi bezpośrednio do klientów.

W początkowym okresie Duon planuje dostawy z Belgii w ilości średnio dwóch cystern tygodniowo. Pierwsze transporty mają na celu przede wszystkim przetestowanie wszystkich procedur handlowych i technicznych, tak aby w dalszej przyszłości Duon mógł wykorzystać ten kierunek dostaw w szerszym zakresie.