Enea: dywidenda dla mniejszościowych Bogdanki

Enea obiecała mniejszościowym akcjonariuszom Bogdanki udział w podziale zysków.

Publikacja: 22.10.2015 12:02

Enea: dywidenda dla mniejszościowych Bogdanki

Foto: 123rf.com

Jak wynika z informacji udzielonych przez Dalidę Gepfert, wiceprezes Enei ds. finansowych po przejęciu kontroli (uzyskaniu 66 proc. udziałów) nad lubelską kopalnią, właściciele pozostałych 34 proc. papierów będą otrzymywać dywidendę na dotychczasowych zasadach.

- Spotkaliśmy się z właścicielami Bogdanki i przedstawiliśmy im korzyści wynikające z realizacji wezwania na zaproponowanych warunkach. Zapewniliśmy też, że nie planujemy zmiany polityki dywidendowej spółki – tłumaczy Gepfert.

Potwierdza to nasze wcześniejsze informacje z początku października (patrz: Czym Enea zachęca akcjonariuszy Bogdanki? w Parkiecie 9 października)

Polityka dywidendowa Bogdanki, przedstawiona w strategii z 2013 roku, zakładała wypłatę w latach 2013-2015 dywidendy na poziomie 60 proc. osiągniętego skonsolidowanego zysku netto. Polityka dywidendowa na kolejne lata ma zostać przyjęta i ogłoszona wraz ze strategią działalności na lata 2015-2020.

Enea uzyskała już zgodę prezesa UOKiKu na koncentrację. Formalne wezwanie zostanie rozliczone w przyszłym tygodniu.

- Przejęcie najlepszego polskiego przedsiębiorstwa górniczego jest dobrym przykładem, że można budować mariaż energetyki i górnictwa na warunkach rynkowych – podkreśla Krzysztof Zamasz, prezes Enei.

Koncern zapłaci dotychczasowym akcjonariuszom Bogdanki po 67,39 zł za akcję.

Enea zapowiada, że skorzysta na synergiach wynikających m.in. z optymalizacji kosztów zakupu paliwa.

Energetyka
Bezpieczeństwo energetyczne w dobie transformacji. Debata na EKG
Energetyka
Rząd znalazł sposób, aby odratować Rafako. Są inwestorzy
Energetyka
Jak dostać dofinansowanie do fotowoltaiki? W tych programach nabór wniosków trwa
Energetyka
Co trzecia gmina chce uczestniczyć w programie „Czyste Powietrze”
Energetyka
Polska znów więcej eksportuje prądu niż importuje. W wietrze duży spadek produkcji
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem