PGNiG odzyskuje rynek klientów biznesowych

W tym roku grupa podpisała już umowy z około 700 nowymi klientami biznesowymi.

Aktualizacja: 11.08.2016 06:12 Publikacja: 10.08.2016 19:54

Foto: Bloomberg

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo dąży do odzyskania udziałów utraconych na krajowym rynku gazu. Umowy z nowymi klientami i tymi, którzy przeszli w przeszłości do konkurencji, podpisuje głównie zależny PGNiG Obrót Detaliczny, który sprzedaje błękitne paliwo do 6,5 mln odbiorców.

W tym roku firma pozyskała ok. 700 klientów biznesowych. – Nowe umowy opiewają na dostawy ok. 358 mln m sześc. gazu, co jest rezultatem pięć razy lepszym od zanotowanego w tym samym czasie ubiegłego roku – twierdzi Maciej Woźniak, wiceprezes PGNiG.

Jedną z największych umów, właśnie podpisanych, jest kontrakt zawarty pomiędzy PGNiG OD a Ceramiką Paradyż, specjalizującą się w produkcji płytek ceramicznych. Przewiduje ona dostawę 118 mln m sześc. gazu w ciągu dwóch lat. Ceramika Paradyż kilka lat temu była już klientem PGNiG. Ze względu na nie najlepszą obsługę w gazowniczym koncernie i konkurencyjną ofertę korzystała jednak z usług innych dostawców, w tym zwłaszcza Polenergii. Teraz postanowiła wrócić do PGNiG.

Koncern zapewnia, że w dalszym ciągu będzie poszukiwał nowych odbiorców. Jednym z kierunków ekspansji jest Ukraina. Niedawno PGNiG podpisało umowę na sprzedaż gazu na rzecz tamtejszej firmy ERU Trading. Woźniak zapewnia, że to nie będzie jedyny kontrakt na Ukrainie.

PGNiG rozważa też dalszą dywersyfikację dostaw gazu. Nie wyklucza zwłaszcza kolejnych zakupów LNG i sprowadzania do Polski poprzez terminal w Świnoujściu. Byłyby to jednak kontrakty z natychmiastową dostawą realizowane po okazjonalnych cenach.

Grupa zapewnia, że cały czas osiąga dodatnie marże na sprzedaży gazu. Z jednej strony zapewniają to stosunkowo niskie koszty zakupu surowca, a z drugiej odpowiednio wysokie taryfy. Zatwierdzony przez URE cennik dla PGNiG OD obowiązuje do końca roku.

Z kolei taryfa hurtowa i dla największych odbiorców przemysłowych prawdopodobnie się zmieni od 1 października. PGNiG już złożyło w tej sprawie wniosek. Nie ujawnia jednak, czy chce podwyżki czy obniżki taryfy.

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo dąży do odzyskania udziałów utraconych na krajowym rynku gazu. Umowy z nowymi klientami i tymi, którzy przeszli w przeszłości do konkurencji, podpisuje głównie zależny PGNiG Obrót Detaliczny, który sprzedaje błękitne paliwo do 6,5 mln odbiorców.

W tym roku firma pozyskała ok. 700 klientów biznesowych. – Nowe umowy opiewają na dostawy ok. 358 mln m sześc. gazu, co jest rezultatem pięć razy lepszym od zanotowanego w tym samym czasie ubiegłego roku – twierdzi Maciej Woźniak, wiceprezes PGNiG.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Energetyka
Energetyka trafia w ręce PSL, zaś były prezes URE może doradzać premierowi
Energetyka
Przyszły rząd odkrywa karty w energetyce
Energetyka
Dziennikarz „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” najlepszym dziennikarzem w branży energetycznej
Energetyka
Niemieckie domy czeka rewolucja. Rząd w Berlinie decyduje się na radykalny zakaz
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Energetyka
Famur o próbie wrogiego przejęcia: Rosyjska firma skazana na straty, kazachska nie