#RZECZoBIZNESIE: Adam Sikorski: Nowy gracz na rynku niezależnych stacji benzynowych

Avia dba o to, żeby wystrój stacji, obsługa i sklep były na jak najwyższym poziomie. W polityce cenowej chcemy być kilka groszy taniej w stosunku do stacji premium – mówił Adam Sikorski, przewodniczący RN Unimot S.A, członek zarządu Avia International, gość programu Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 20.11.2017 11:41 Publikacja: 20.11.2017 11:16

#RZECZoBIZNESIE: Adam Sikorski: Nowy gracz na rynku niezależnych stacji benzynowych

Foto: tv.rp.pl

Od niedawna w Polsce można zobaczyć stacje benzynowe z logo Avia.

- Jest to nowa sieć w Polsce, ale nie w Europie. Od 1927 r. istnieje sieć Avia w całej Europie. Jest w 14 krajach i ma 3 tys. stacji benzynowych. Jako Unimot postanowiliśmy dołączyć do tej sieci - mówił Sikorski.

W Polsce obecnie działa 8 stacji, do końca roku będzie 15. W planach jest 100 stacji do 2020 r.

Gość zaznaczył, że Avia to stowarzyszenie. - 6 importerów paliw na terenie Szwajcarii w 1927 r. postanowiło połączyć swoje siły. Było to 6 rodzin. Od tego czasu rodzinne i niezależne firmy naftowe posiadające własne stacje, dobrowolnie przystępują do stowarzyszenia stając się członkiem, czyli de facto właścicielem marki. To nie jest franczyza, nie kupiliśmy licencji na używanie nazwy Avia. Staliśmy się członkiem rodziny Avia - tłumaczył Sikorski.

Przypomniał, że w Polsce na 6800 stacji, ponad 2700 to stacje, których właścicielem są niezależne osoby. - To jest obszar, który chcemy zagospodarować oferując im markę Avia – stwierdził gość.

- Avia pozwala im dalej być niezależnym i gospodarzem na własnej stacji. Nie ingerujemy mocno w stację benzynową jak ingerują duże koncerny. Zapewniamy wystrój stacji, standardy obsługi, towar do sklepu. Jako Unimot umożliwiamy dostawy paliwa do stacji, ale nie jest to warunek konieczny – dodał.

Sikorski podkreślił, że polskie rafinerie nie zapewniają pełnego zapotrzebowania polskiego rynku. - 35 proc. paliwa jest importowane. My jesteśmy jednym z importerów. Importujemy z zachodu (Niemiec), północy (Skandynawia, kraje bałtyckie) i ze wschodu (Białoruś). Dzięki temu stabilizujemy ceny – ocenił.

- Staramy się być bardzo konkurencyjni cenowo. Nasze wyniki pokazują, że mamy coraz więcej klientów – dodał.

Gość zaznaczył, że na naszych stacjach dostępne jest również paliwo premium. - Jest najlepszym paliwem w tej klasie w kraju, co potwierdzają certyfikaty i badania. Nie jest tak drogie jak paliwa premium innych graczy rynkowych – mówił.

Sikorski podkreślił, że Avia dba o to, żeby wystrój stacji, obsługa i sklep były na jak najwyższym poziomie. - W polityce cenowej chcemy być krok niżej, czyli kilka groszy taniej w stosunku do stacji premium. To powinno przyciągać do nas klientów – prognozował.

Energetyka
Ile kosztuje węgiel w marcu 2025? Ceny w sklepie PGG, PKW i na składach
Energetyka
Prąd nad Bałtykiem podrożał po synchronizacji z Unią. Powodów jest kilka
Energetyka
Niemal 400 mld zł na inwestycje. Jest nowa strategia Orlenu
Energetyka
Transformacja energetyczna to walka o bezpieczeństwo kraju i przyszłość przemysłu
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Energetyka
Rosnące ceny energii zostaną przerzucone na spółki energetyczne? Jest zapowiedź
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń