Prezes Taurona: rynek mocy jest potrzebny

Przegląd najciekawszych newsów z branży energetycznej.

Publikacja: 08.04.2016 07:39

::"Parkiet": Energa na półmetku testów projektu Living Lab

Spółka analizuje możliwość komercjalizacji rozwiązań testowanych na bazie inteligentnych liczników. (wydanie płatne)

::"Parkiet": Węgiel utrzyma swoją pozycję w energetyce

Wiceminister energii Grzegorz Tobiszowski przekonuje, że węgiel utrzyma swoją wysoką pozycję w krajowym miksie energetycznym. (wydanie płatne)

::"Wirtualny Nowy Przemysł": Prezes Taurona: rynek mocy jest potrzebny

Rynku mocy nie powinniśmy postrzegać jako mechanizmu wsparcia, a konstrukcję rynku na którym – obok energii elektrycznej – funkcjonuje drugi towar, czyli zabezpieczenie mocy. Wprowadzenie rynku mocy pozwoli na pozyskanie środków pokrywających koszty odbudowy i modernizacji jednostek wytwórczych oraz na utrzymanie niezbędnych poziomów mocy dyspozycyjnych wymaganych dla bezpiecznej pracy systemu elektroenergetycznego - mówi wnp.pl Remigiusz Nowakowski, prezes Tauron Polska Energia.

::"Wirtualny Nowy Przemysł": Czy zdołamy utrzymać górnicze aktywa?

Wiadomo, że w polskim górnictwie trwa reanimacja ciężko chorych spółek. W niektórych kopalniach na Śląsku sczerpują się złoża, a spółki mają podążać w kierunku kopalń zespolonych. Czy uda się przetrzymać okres wydłużającej się dekoniunktury przynajmniej przy zachowaniu trzonu obecnych górniczych aktywów?

::"Parkiet": Energa na półmetku testów projektu Living Lab

Spółka analizuje możliwość komercjalizacji rozwiązań testowanych na bazie inteligentnych liczników. (wydanie płatne)

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Energetyka
Bezpieczeństwo energetyczne w dobie transformacji. Debata na EKG
Energetyka
Rząd znalazł sposób, aby odratować Rafako. Są inwestorzy
Energetyka
Jak dostać dofinansowanie do fotowoltaiki? W tych programach nabór wniosków trwa
Energetyka
Co trzecia gmina chce uczestniczyć w programie „Czyste Powietrze”
Energetyka
Polska znów więcej eksportuje prądu niż importuje. W wietrze duży spadek produkcji
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku